EKONOMIASSISTENT INOM KUNDRESKONTRA TILL GÖTEBORG

EKONOMIASSISTENT INOM KUNDRESKONTRA TILL GÖTEBORG

Arbetsbeskrivning

Om företaget
Vi söker nu en kundreskontraekonom till vår kund. Du blir här del av en härlig ekonomiavdelning där du framförallt kommer arbeta med kundreskontra men även vara back up för din kollega på leverantörsreskontran. Företaget har huvudkontor i Göteborg men finns även på andra platser i Sverige.

Dina arbetsuppgifter
I ditt arbete kommer du bland annat sköta:
• Ansvara för allt som rör kundreskontran
• Fakturamatchning
• Stötta inom leverantörsreskontra
• Vara delaktig i utvecklings- och effektiviseringsarbete

Din profil
Vi söker dig som har en flerårig erfarenhet av arbete inom ekonomi. Du ska ha erfarenhet av att arbeta med kundreskontra sedan tidigare, men det är även till din fördel om du har kunskap inom leverantörsreskontra. Du trivs i en miljö där automatisering och effektivisering ständigt eftersträvas och där du får ha mycket ansvar och frihet i ditt arbete. Om du gillar förändringar och är en flexibel person kommer du trivas i rollen. Det finns inget krav på system, men att ha ett intresse för det och en bakgrund där du arbetat med några olika system kan gynna dig. Då du ansvarar för ditt arbetsområde är det viktigt att du är självgående och kan arbeta självständigt, men lika viktigt är det att du trivs med team-arbete då du hela tiden har dina kollegor nära dig i arbetet.

I utbyte får du en arbetsplats som har ett framåtdrivet tankesätt och värdesätter sin personal. Aktiviteter och träning är något som görs tillsammans med jämna mellanrum och företagets goda värderingar speglas i deras nöjda personal.

Framgångsfaktorer
• Minst 4 års erfarenhet av ekonomiarbete
• Självgående inom kundreskontra, och gärna även leverantörsreskontra
• Tidigare erfarenhet av elektronisk fakturahantering är meriterande
• Flexibel och driven som person
• Systemvana

Om oss
Resultat AB är ett bemanningsbolag med inriktning på uthyrning och rekrytering av Ekonomer. Vi är helt enkelt experter på Ekonomer!

Som anställd hos oss erbjuder vi friskvårdsbidrag och har kollektivavtal vilket medför tjänstepension och försäkringar. För mer information om oss, titta gärna in på vår hemsida (www.resultatab.se) och följ oss på Instagram (www.instagram.com/resultatab).

Ansökan
START: December eller enligt överenskommelse
OMFATTNING: Heltid, 100%
PLACERING: Göteborg
LÖN: Enligt överenskommelse
KONTAKT: Ebba Jensen
SISTA ANSÖKNINGSDATUM: 2020-11-27

Denna tjänst är en hyrrekrytering där du är anställd av oss på Resultat AB i 6 månader och sedan blir anställd ute hos vår kund. Låter detta som en intressant utmaning? Vi uppskattar om du ansöker omgående då urval och intervjuer sker löpande då tjänsten ska tillsättas inom kort. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Ebba Jensen, 073-039 44 00

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Resultat AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 oktober 2020
  • Ansök senast: 27 november 2020

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024