Ekonomiassistent inom kundreskontra till ledande bolag inom besöksnäring

Arbetsbeskrivning

SJR har fått förtroendet att hjälpa vår kund med kontor på Östermalm i centrala Stockhom med en konsult till deras kundreskontra. Detta är ett konsultuppdrag med start omgående och ca 6 månader framåt. För rätt person finns möjligheten att bli överrekryterad till vår kund därefter.

Vår kund är en ledande aktör inom besöksnäring och de är inne i en spännande tillväxtresa och har under åren förvärvat ett stort antal bolag och har som vision att bli världens ledande kedja inom sin nisch. Idag är de över 1500 medarbetare under högsäsong som alla arbetar med gästens upplevelse i fokus.

Du kommer att utgå från det mysiga kontoret i Stockholm som är centralt beläget vid Karlaplan där ca 25 medarbetare arbetar. På kontoret är det ofta stor aktivitet då medarbetarna gärna träffas för att lättare samarbeta och kunna hjälpa varandra. Självklart finns även flexibilitet och möjlighet att delvis arbeta hemifrån.

Om tjänsten
Du kommer att tillhöra redovisningsteamet som idag består av nio personer och som ansvarar för redovisningen av 70 dotterbolag i Sverige, Norge och Danmark. Ditt primära fokus kommer att ligga på kundreskontran som är en system- och transaktionsintensiv del i redovisningen. Du kommer att arbeta i Visma Control och Excel men även många andra system då kunderna erbjuds flera olika betalningsmöjligheter, bland annat via Swish, Klarna och Booking.com.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
• Registrera och bokföra olika former av inbetalningar från kunder (t.ex. Swish, Klarna och Booking.com)
• Löpande avstämning av olika betalmedel
• Kassaavstämningar
• Avstämningar och andra uppgifter i bokslut
• Hantering av obetalda fakturor
• Hantering av supportärenden och kommunicera med kunder

Lämplig bakgrund
Vi söker dig som har lägst en gymnasieexamen inom ekonomi, gärna en eftergymnasial utbildning inom ekonomi samt några års erfarenhet från en liknande roll. Du har lätt för att arbeta i och sätta dig in i olika system och är van vid en transaktionsintensiv verksamhet och är välbevandrad i Excel. Meriterande för tjänsten är erfarenhet av Visma Control samt erfarenhet av en bransch med många olika typer av inbetalningar. Du kommunicerar obehindrat på svenska samt har goda kunskaper i engelska.

Personliga egenskaper
Som person är du driven, strukturerad och noggrann. Du har lätt för att samarbeta och trivs i ett företag som växer och där förändringar är ett välkommet inslag.

Ansökan
Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2024-02-10.

Varmt välkommen med din ansökan!

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR in Sweden AB
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 januari 2024
  • Ansök senast: 10 februari 2024

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024