Ekonomiassistent inom kundreskontra till välkänd TV-kanal

Ekonomiassistent inom kundreskontra till välkänd TV-kanal

Arbetsbeskrivning

Vi på SJR tillsätter nu en Ekonomiassistent till vår kund, en av Sveriges ledande TV kanaler. Vår kund sitter i fräscha lokaler på Gärdet, ett stenkast från tunnelbanestation och andra bra kommunikationer.

Detta är ett konsultuppdrag med start så snart som möjligt/under septermber via SJR och som inledningsvis pågår i 6 månader. För rätt person finns möjligheten därefter att bli överrekryterad till kunden alternativt förlängd på uppdraget. Vår kund tillämpar ett hybridupplägg där du kommer varva jobb på kontoret med möjlighet till hemarbete.

Arbetsuppgifter:

I din roll som ekonomiassistent kommer du ansvara för bland annat nedan uppgifter. Rollen är bred och varierande och inkluderar sammanställning av fakturafiler, kontakt med kunder, avstämning av intäktsfiler, underhåll av kundinformation, systemutveckling, avstämningar i bokslut och såklart mycket mer.

Till denna roll letar vi efter dig som är tekniskt intresserad och som snabbt kommer igång. Det vi söker är någon som kan ifrågasätta rutiner och processer, komma med förslag på förbättringar och som suger i sig kunskap. Du behöver vara duktig rent kommunikativt och kunna kommunicera fritt i svenska och engelska. Kan du även kommunicera på finska är det mycket meriterande.

Vem söker vi?

Vi söker efter dig som har mångårig erfarenhet av ovanstående arbetsuppgifter sedan tidigare och är trygg i din kompetens. Du har genuint intresse för system och är en god systemanvändare. Har du arbetat med SAP och/ eller Salesforce sedan tidigare är det meriterande.

För att lyckas i rollen tror vi att drivs av att ta stort ansvar över dina arbetsuppgifter och driver ditt dagliga arbete framåt. Som person är du prestigelös, initiativtagande samt ifrågasättande. För rätt person finns det mycket utvecklingsmöjligheter.


Ansökan

För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Anette Skantz. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2023-09-21.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet. I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.

Varmt välkommen med din ansökan!

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om SJR
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB och WES AB.



För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår Integritetspolicy (https://sjr.se/integritetspolicy/)

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Vinnersten

Magnus Mellborg

Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke

Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 augusti 2023
  • Ansök senast: 11 februari 2024

Besöksadress

Kullagatan 8, Helsingborg
None

Postadress

Kullagatan 8
Helsingborg, 25220

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024