Ekonomiassistent inom leverantörsreskontra

Arbetsbeskrivning

Nu söker vi flera ekonomiassistenter med god erfarenhet av leverantörsreskontra!

En av våra uppdragsgivare är nu i behov av att stärka upp deras team med nya kollegor! Uppdragsgivaren är ett välkänt bolag som finns över hela norden och har deras shared service center placerat i Stockholm. Här kommer du att bli en del av deras leverantörsreskontravdelning. Du blir anställd konsult hos Newr de första 6 månaderna, därefter ges du möjlighet att bli anställd direkt hos uppdragsgivaren.

Om rollen
I rollen sköter du leverantörsreskontrans fulla process för ett eller flera bolag inom koncernen. Du kommer att ingå ett team om drygt 10 personer där ni tillsammans arbetar för att nå gemensamma mål och uppfylla förväntade resultat. Du arbetar mot satta deadlines och i stora flöden. Bolaget använder ekonomisystemet Unit4/Agresso.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

- Hantering av fakturor med fel referens

- Kontroll av validering av fakturor

- Support mot interna och externa kunder

- Påminnelse- och inkassohantering

- Arbeta med att öka antal e-fakturor

- Bokslutsarbete och avstämningar

Omfattningen för tjänsten är heltid 100% och du utgår från kontorstider 8-17, måndag-fredag. Du utgår från deras kontor beläget i Stockholm.

Vem söker vi?
Vi söker dig som är trygg i din roll som ekonomiassistent och som har tidigare erfarenhet av arbete med leverantörsreskontra. Företrädesvis kommer du ifrån större bolag där du har fått en vana för arbete i stora flöden och mot satta deadlines. Svenska och engelska behärskar du i tal och skrift, talar du även något nordiskt språk är det högst meriterande. Vi ser gärna att du tidigare arbetat i ekonomisystemet Unit4/Agresso.

Personliga egenskaper
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och ser gärna att du är positiv, social och driven. Du trivs att arbeta i en större organisation med många kontaktytor. Du arbetar självständigt med dina arbetsuppgifter men du, likt dina kollegor, kan alltid ta hjälp av varandra. Vidare hoppas vi att du ser långsiktigt kring denna möjlighet och vill vara med och bidra till deras fortsatta utveckling!

Låter detta som en tjänst för dig? Ansök redan idag!
Urval och av kandidater sker löpande, så tveka inte på att ansöka redan idag! Har du någon fråga eller fundering är du varmt välkommen att höra av dig till ansvarig på Newr - Anna Modin, anna.modin@newr.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Newr
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 juni 2023
  • Ansök senast: 30 juni 2023

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024