Ekonomiassistent inom leverantörsreskontra på 50%

Arbetsbeskrivning

SJR in Scandinavia (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag med inriktning mot Ekonomi och Bank & Finans. Sedan 1993 har SJR byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi har kontor i Stockholm, Malmö och Göteborg. Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på Nasdaq OMX First North. Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå. SJR arbetar med uppdrag till privata näringslivet, myndigheter och statliga bolag.

SJR söker en ekonomiassistent på deltid för ett uppdrag hos vår kund med start omgående. Uppdraget kommer att pågå till efter sommaren och därefter fortsätta på timmar vid behov löpande framöver. Du kommer att arbeta som konsult hos oss på SJR och ingå i ett team om tre personer. Vår kund sitter i hemtrevliga lokaler i västra Göteborg.

Vad innebär rollen och vem söker vi?
I rollen som ekonomiassistent kommer du huvudsakligen att arbeta med helheten av företagets leverantörsreskontra, skanning av fakturor och kontantkvitton samt ha mycket kontakt med både projektledare och leverantörer. Då det är ett mindre kontor ingår även kontorsuppgifter såsom posthantering och att svara i telefon.

Vi söker dig som vill arbeta med leverantörsreskontra och som har erfarenhet av leverantörsreskontrans alla delar såsom ankomstregistrering, skanning, kontering och definitivbokning. Kanske har du gått i pension och vill fortsätta arbeta deltid nu i sommar och har intresse av att även arbeta lite extra vid behov framöver. Vi ser positivt på erfarenhet av arbete i projektform och det är meriterande med erfarenhet från byggbranschen. Det är även ett plus om du tidigare har arbetat i ekonomisystemet Hogia.

Du är en ansvarsfull och självgående person som trivs med att arbeta med frihet under ansvar. Vidare är du prestigelös, trygg i dig själv, lugn och noggrann.

Din ansökan
Har du frågor eller funderingar är du varmt välkommen att kontakta Liina Fagerberg på telefonnummer 031-750 33 91. Urval och intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt.


Konsult hos SJR

Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med vårt goda renommé och varumärke samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär.

Som konsult har du nära kontakt med din personliga konsultchef och SJR anordnar regelbundet konsultträffar där du möter dina arbetskollegor som arbetar på andra uppdrag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Hanna Niklasson
+46 31 3335473
Hanna Niklasson
+46 031 3335473
Karin Fors
+46 031 333 54 75
Caroline Karlsson
+46 031 333 54 71
Helena Åhs
+46 031 333 54 85
Sandra Hellström
+46 031 333 54 76
Liina Fagerberg
+46 031 750 33 91
Amanda Karlsson
+46 31-3335488, +46 766471653
Linda Orrö
+46 (0)31 333 54 72

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR AB Göteborg
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Deltid
  • Enligt överenskommelse
  • Tillsvidare Tillsvidare
  • Publicerat: 17 maj 2016

Besöksadress

Kungsgatan 48B
None

Postadress

Kungsgatan 48B
Göteborg, 41115

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024