Ekonomiassistent inom leverantörsreskontra sökes till kund i Lund

Ekonomiassistent inom leverantörsreskontra sökes till kund i Lund

Arbetsbeskrivning

Har du erfarenhet av arbete med leverantörsreskontra samt höga flöden? Välkommen med din ansökan!

Om uppdraget

Vi söker en ekonomiassistent inom leverantörsreskontra för vår kund i Lund. Uppdraget börjar 2022-09-01 eller enligt överenskommelse, och löper tills 2022-01-31 med möjlighet till förlängning. Möjlighet finns till flextid samt arbete hemifrån.

Dina arbetsuppgifter

Kunden utökar sin leverantörsreskontraavdelning för att stötta införandet av ett nytt arbetssätt.

- Registrering av leverantörsfakturor och hantering av avvikelser i flödet
- EDI rättningar
- Betalningar
- Avstämningar
- Bevakning av ”flaskhalsar” i organisationen


Dina kvalifikationer

Krav för tjänsten:

- Minst 3 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter på ett större/medelstort företag
- Du är självständig och självgående - du har förmågan att självständigt lösa uppgifter eller problem som uppkommer
- Du är kommunikativ och vågar ta kontakt med attestanter samt fakturagranskare i organisationen
- Du har erfarenhet av höga flöden och ett högt tempo- Kunden hanterar idag ca. 65 000 fakturor per år via en automatiserad process




Meriterande för tjänsten:

- Erfarenhet från Unit 4/Agresso ekonomisystem

Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare Nadine Ayari, nadine.ayari@bemannia.se.

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 08-84 53 00.

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Kontaktpersoner på detta företaget

Annahita Yassarati

Kristina Fransson

Alexandra Lindholm

Linda Solini

Malin Strandberg

Lisa Målberg

David Målsäter

Madeleine Fransson
08 – 122 00 450
Antonia Rodhe

Erika Hansson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bemannia
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 juli 2022
  • Ansök senast: 18 december 2022

Besöksadress

Sveavägen 155, Stockholm
None

Postadress

Sveavägen 155
Stockholm, 11346

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024