Ekonomiassistent inom leverantörsreskontra till AcadeMedia

Ekonomiassistent inom leverantörsreskontra till AcadeMedia

Arbetsbeskrivning

Ekonomiassistent inom leverantörsreskontra till AcadeMedia

Har du tidigare erfarenhet av leverantörsreskontrahantering, lättare bokföring och är en duktig Excel-användare? Är du trygg i din yrkesroll och besitter en god kommunikationsförmåga? Vill du dessutom arbeta på ett stabilt börsnoterat bolag där utveckling prioriteras? Då kan denna tjänst vara rätt för dig!
 
Beskrivning av tjänsten
I denna roll ansvarar du för leverantörsreskontran för flera medelstora bolag inom AcadeMedias koncern. I huvudsak består arbetsuppgifterna av:
  Registrering, verifiering och kontering av fakturor
Kontroller och bevakning av fakturor
Bokföring och betalning av fakturor
Nya uppläggningar av leverantörer och underhåll av register
Systemadministration och övrigt förekommande administrativa uppgifter
Du agerar även support till verksamheten och externa parter genom att ta emot leverantörsfaktura- och systemfrågor via ärendehanteringssystemet samt telefon. Arbetet sker i systemen OPTO, Jeeves samt i Excel.

Din profil
För att passa för denna roll behärskar du leverantörsreskontraflödet fullt ut samt har en förståelse för lättare bokföring. Vi ser gärna att du har arbetat i stora fakturaflöden och har förståelsen för vad det innebär. Vidare har du hög kompetens inom Excel och är en van systemanvändare. Har du tidigare arbetat i Opto eller Jeeves ses det som mycket värdefullt.

Du som person
För att trivas i rollen är du engagerad, social och positiv. Du värdesätter samarbetet i teamet samt är van vid många kontaktytor. Som person är du nyfiken, vill lära mer och utvecklas. Du har en naturlig känsla för service och administration, är lyhörd samt har en god förmåga att ta eget ansvar för ditt arbete.

Du erbjuds
I denna tjänst får du möjlighet att växa med och i en spännande organisation under tillväxt. Genom medvetet utvecklingsarbete har du goda möjligheter till fortsatt kompetensutveckling.
AcadeMedia är en stabil och långsiktig arbetsgivare som kan erbjuda en unik kombination av trygghet, driv och framåtanda.

Tjänsten förväntas tillsättas snarast möjligt och är en tillsvidareanställning där 6 månaders provanställning tillämpas. AcadeMedia har sitt huvudkontor i centrala Stockholm på Adolf Fredriks Kyrkogata 2.

Om AcadeMedia
AcadeMedia är Nordens största utbildningsföretag som skapar möjligheter för människor att utvecklas. 18 500 medarbetare på våra drygt 700 enheter (förskolor, grundskolor, gymnasieskolor, vuxenutbildningar) har ett gemensamt fokus på kvalitet och utveckling. Mer information finns på www.academedia.se.

Ansökan
Om du tycker detta låter intressant så skicka in din ansökan så snart som möjligt. Observera att vi enbart hanterar sökanden via vårt system. Har du frågor gällande rekryteringsprocessen eller kring tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Sara Kölborg på sara.kolborg@sharenode.se eller 070-407 44 93.

Denna rekrytering till AcadeMedia hanteras av ShareNode. ShareNode är ett modernt konsultföretag med fokus på affärsstödsfunktioner som erbjuder våra kunder tjänster inom fyra områden; nätverk, konsulttjänster, interim och rekrytering. Vårt primära fokus är ekonomi, lön och HR.

Känner du någon som skulle passa för denna tjänst? Dela gärna annonsen med dem. Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: AcadeMedia AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 31 maj 2023
  • Ansök senast: 30 juli 2023

Besöksadress

Stubbåkersgatan 21
None

Postadress

Box 15003
Bromma, 16751

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024