Ekonomiassistent inom leverantörsreskontra till företag i Solna

Arbetsbeskrivning

Placera Personal AB är ett rekryterings- och konsultuthyrningsföretag som är specialiserade inom ekonomi, marknad/kommunikation och administrativa tjänster. Varje år tillsätter vi hundratals tjänster hos våra kunder som befinner sig i många olika branscher. Vi har funnits sedan 1988 och vår verksamhet är en av branschens mest erfarna och betrodda. Vi är auktoriserade och medlemmar i Bemanningsföretagen.

Kund
Vår kund är ett känt logistikföretag som har sin verksamhet på flera ställen runt om i Sverige. Till deras kontor i Stockholm söker de nu en ekonomiassistent inom leverantörsreskontra. Du blir anställd som konsult via Placera Personal med start omgående. Tjänsten är på ett år med goda möjligheter att gå över i en anställning hos kunden efter det.

Tjänsten
Som ekonomiassistent kommer du att tillhöra en ekonomiavdelning som består av 6 personer. Du kommer tillsammans med två andra ansvara för deras leverantörsreskontras flöde från början till slut.  I rollen tar du ansvar för hela flödet inom leverantörsreskontran, du säkerställer avstämningar samt att arbetet utförs enligt det tidsplaner som angetts. Du medverkar till att register håller sig uppdaterade och att utveckla rutiner och föreslår förbättringar för arbetet.

Kvalifikationer
För denna tjänst ser vi att du stämmer in på följande kvalifikationer

• Du har några års erfarenhet av arbete med leverantörsreskontra
• Du har god förståelse för det ekonomiska flödet
• Du har goda kunskaper i Excel
• Du har erfarenhet av ett, gärna flera affärssystem
• Meriterande om du har erfarenhet av redovisning

Personligt
För denna roll lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du har förmågan att arbeta självständigt, är snabb och engagerad. Vidare är du noggrann och strukturerad med skinn på näsan. Din samarbetsförmåga är god och du är bra på att skaffa dig ett helhetsintryck samt prioritera ditt arbete.

 Intresserad av tjänsten?
Stämmer kvalifikationerna in på dig? Sök tjänsten redan i dag då intervjuer och urval sker löpande.

Arbetstid/varaktighet
Heltid, 40h/v.
1 års inhyra med start omgående
Du blir anställd som konsult via Placera Personal med goda möjligheter att gå över i en anställning hos vår kund.

Lön
Enligt överenskommelse

Bli en av oss
Som medarbetare hos Placera Personal kan du känna stor trygghet då du blir en del av en konsultuthyrningsverksamhet som är branschens mest erfarna och betrodda, vi började redan 1988. Vår långa erfarenhet och vårt goda rykte gör att vi har många intressanta och framgångsrika företag på kundlistan vilket innebär många spännande möjligheter för dig. Vi är specialiserade inom ekonomi, marknad/kommunikation och administrativa tjänster. Du är ansluten till vårt kollektivavtal och erbjuds en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag och pensionsavsättning.

Som en av oss kommer du att bli en del av en värderingsstyrd organisation som brinner för det vi gör. Vår positiva företagskultur bidrar till att konsulter, konsultchefer och rekryterare stannar länge hos oss och vår målsättning är att ge dig långsiktig utveckling med nya kunskaper och erfarenheter. Vi som jobbar på Placera Personal är Hängivna, Nyfikna och Trygga. Det skapar långsiktiga relationer, öppnar för kunskap och kreativitet och tillsammans blir vi starkare och klokare.

Kontaktpersoner på detta företaget

Fredrik Johansson
08-586 22 713
Elisabet Holmene
08-58622709
Klara Eidhagen
08-586 22 716
Malin Karlsson
08-586 22 723
Robel Ghirmay
08-586 22 720
Ecaterina Cavieres
08-586 22 719
Joakim Hällström

Joakim Hällström
0765-36 27 12
Ann Nilsson
08-586 22 708
Rekryterare Ecaterina Cavieres
08-586 22 719

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Placera Personal AB Kista
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Visstid
  • Publicerat: 10 september 2018

Besöksadress

Kista Science Tower
None

Postadress

Kista Science Tower
Kista, 16451

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024