Ekonomiassistent inom leverantörsreskontra till forskningsbolag!

Ekonomiassistent inom leverantörsreskontra till forskningsbolag!

Arbetsbeskrivning

Vi erbjuder nu rollen som Ekonomiassistentkonsult inom Leverantörsreskontra hos ett statligt forskningsinstitut i Borås, där du kommer att få möjlighet att supportera i flertalet arbetsuppgifter inom leverantörsreskontraområdet. Uppdraget kommer att sträcka sig till oktober 2021 med god chans till förlängning och eventuellt anställning hos institutet.

Om rollen
Rollen som Ekonomiassistent inom leverantörsreskontra innefattar löpande ekonomiarbete som består av kontroll och bokföring av inkommande leverantörsfakturor, betalningar samt avstämningar i bokslut. Det innebär också att supportera verksamheten och leverantörer i företagets ärendehanteringssystem samt påminnelsehantering.

Vem är du?
Om du är en person som trivs i en innovativ och föränderlig miljö och drivs av att arbeta självständigt så tror vi att du är rätt person för den här kunden. Du är serviceinriktad, flexibel, nyfiken och har en vilja att bidra till förbättringar och utveckling. Du har ett driv och besitter förmågan att ta initiativ och få saker gjorda. Du har sinne för detaljer, en förståelse för verksamheten och en vilja att arbeta för institutets bästa. Vidare ser vi att du har gymnasieexamen inom ekonomi eller motsvarande. Minst tre års erfarenhet av att ha arbetat som ekonomiassistent inom leverantörsreskontra är ett krav. Erfarenhet av affärssystemet IFS är meriterande.

Viktigt för tjänsten är:
- Minst 3 års erfarenhet som ekonomiassistent inom leverantörsreskontra
- Svenska + engelska i tal och skrift
- Gymansieexamen inom ekonomi eller motsvarande
- Erfarenhet av affärssystemet IFS ärmeriterande 

Inom institutet gillar man olika och företaget är övertygade om att mångfald bidrar till en innovativ miljö där man tillsammans utmanar gränser och utvecklar ny kunskap och kompetens för framtiden. Företaget lovar dig inte ett lätt jobb men kan lova en spännande resa där du tillsammans med engagerade och kompetenta kollegor bidrar till en hållbar framtid och till att säkra ett försprång i den globala konkurrensen. Vill du vara med på resan?

 

Om anställningen
Tjänsten som Ekonomiassistent är ett konsultuppdrag med tillsättning omgående och som sträcker sig initialt till oktober 2021 med stor chans till förlängning eller anställning hos vår kund. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden. 

Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

 

Om ansökan
Rekryteringsarbetet och urval sker löpande och tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Vänligen bifoga CV och personligt brev och sök tjänsten så snart som möjligt genom att klicka på knappen "Ansök".

1. Första steget i våra rekryteringsprocesser är två personlighetstest (MAP & MATRIGMA) som skickas till din mail efter att rekryteraren har granskat din ansökan. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.
2. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval.
3. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Vänligen notera att vi i vissa av våra processer även använder oss av videointervjuer, fler tester och andra bedömningstekniker. Om det är aktuellt i just denna process kommer du att informeras om detta.

 

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Johanna Lydén via mail: johanna.lyden@adecco.se
Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport: info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Ekonomiassistent | Financial Assistant | Ekonomiadministratör | Leverantörsreskontra

Kontaktpersoner på detta företaget

Tove Östberg

Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund

Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adecco Sweden AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 mars 2021
  • Ansök senast: 7 mars 2021

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


14 juni 2024

Ekonomiadministratör

Ekonomiadministratör

14 juni 2024