Ekonomiassistent inom leverantörsreskontra till Skandia!

Ekonomiassistent inom leverantörsreskontra till Skandia!

Arbetsbeskrivning

Nu finns möjligheten för dig med tidigare arbetslivserfarenhet inom ekonomi att jobba som ekonomiassistent med leverantörsreskontra på Skandia! Vill du fortsätta utvecklas inom ekonomi på ett företag med en härlig stämning, där man hjälper varandra? Välkommen in med din ansökan!

OM TJÄNSTEN
Skandia är nu i behov av stöttning av en ekonomiassistent initialt till och med 2020-09-30. Rollen kommer att vara placerad i en delvis nyetablerad grupp, vid namn Ekonomisupport inom företagets ekonomiavdelning. Gruppens uppdrag handlar om att ansvara över leverantörsreskontran, men inbegriper även ett serviceuppdrag där det i ekonomiassistenternas dagliga uppgifter ingår att ge stöd i faktura- och i enklare bokföringsärenden till medarbetare och chefer inom organisationen.

Du erbjuds

Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande

ARBETSUPPGIFTER
* Arbeta med ankomstregistrering


* Kontering och fakturagranskning
* Vara behjälplig med enklare ärenden avseende bokföring inom löpande redovisning exempelvis insättningar
* Ge stöd i faktura- och bokföringsärenden till andra inom organisationen


VI SÖKER DIG SOM
* Har tidigare erfarenhet av att arbeta med leverantörsreskontra


* Har en avslutad gymnasieutbildning med företagsekonomisk inriktning
* Har god datorvana med goda kunskaper i Officepaketet
* Behärskar svenska och engelska i tal och skrift, då båda språken används i det dagliga arbetet
* Det är meriterande om du har erfarenhet från att arbeta i affärssystemet EnterpriseOne


Som person är du:


* Kommunikativ
* Strukturerad
* Flexibel


Övrig information


* Start: Omgående
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och försäkringsbolagets önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.


Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 februari 2020
  • Ansök senast: 27 mars 2020

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024