Ekonomiassistent inom leverantörsreskontra till stort energibolag

Ekonomiassistent inom leverantörsreskontra till stort energibolag

Arbetsbeskrivning

Vår kund är produkten av hundratals engagerade människor. Hundratals tankar, perspektiv och känslor som tillsammans arbetar för att göra Stockholm och världen mer hållbar. Nu söker vi dig som har 2-5 års erfarenhet av leverantörsreskontra och vill arbeta hos vår kund i centrala Stockholm. Ansök idag!

OM TJÄNSTEN
Vår kund byter ut sin ekonomiplattform vid årsskiftet och går Live med ERP-systemet IFS. Dessutom tar de över hanteringen av bland annat leverantörsreskontran i egen regi efter att tidigare varit outsourcad. I samband med övergången förutser vår kund en tillfälligt ökad mängd manuell hantering av fakturor både i samband med konverteringar och överläsningar från gamla system samt från de nya flödena i det nya systemet efter driftstart. Vår kund behöver därför extra resurser som kan stötta oss under den övergångsperioden.

Du erbjuds
- Vara en del av en organisation som ser potentialen hos alla att växa och utvecklas med många kompetenta kollegor som alla brinner för att göra Stockholm och världen mer hållbar
- Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Huvudsaklig uppgift är hantering av inkommande leverantörsfakturor så att de kan gå vidare i antingen ett inköpsorderflöde eller ett rent attestgodkännandeflöde. Även annat stöd inom ekonomi eller inköpsområdet kan bli aktuellt under samma period.


VI SÖKER DIG SOM
- Kompetens och utbildning inom aktuellt område
- 2-5 års erfarenhet inom området leverantörsreskontra, har deltagit i eller utfört ett flertal liknande uppdrag inom aktuellt område med hög kvalitet.
- Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska då språken används i det dagliga arbetet
- Tar ansvar och har förståelse för sin roll i helheten
- Kan arbeta självständigt

Det är meriterande om du har
- Arbetat inom systemplattformen IFS

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Självgående
- Strukturerad
- Noggrann

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 juli 2023
  • Ansök senast: 15 augusti 2023

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


19 maj 2024