EKONOMIASSISTENT INOM LEVERANTÖRSRESKONTRA TILL VASAKRONAN!

Arbetsbeskrivning

Placera Personal AB är ett rekryterings- och bemanningsföretag som hjälper företag med att förenkla och effektivisera sin personalförsörjning. Vi rekryterar och hyr ut kompetens inom kontor, ekonomi, lön, bank/finans, HR, inköp, sälj/marknad och teknik/IT. Varje år tillsätter vi hundratals tjänster hos våra kunder i många olika branscher. Vi har funnits sedan 1988 och är idag ca 120 medarbetare. Vi är auktoriserade och medlemmar i Bemanningsföretagen.

Företaget
Vasakronan är Sveriges största fastighetsbolag som utvecklar och förvaltar fastigheter i städer som Stockholm, Uppsala, Göteborg, Malmö och Lund. Totalt sett har de ca 183 fastigheter och antalet personen som arbetar i hela koncernen är ca 350 st. Vasakronan sitter i mycket moderna och nyrenoverade lokaler i centrala Stockholm och här arbetar ca 100 personer. Hit söker de nu en ekonomiassistent inom leverantörsreskontra för att stötta upp sitt ekonomiteam.

Tjänsten
I rollen som ekonomiassistent kommer du att tillhöra ett team på 4 personer som tillsammans arbetar med leverantörsreskontra. Hela ekonomiavdelningen består av 30 personer med olika inriktningar. I denna roll kommer att arbeta med stora flöden där tidigare erfarenhet av leverantörsreskontran kommer ha stor betydelse. Du kommer arbeta både självständigt och tillsammans med andra i gruppen med allt som beror leverantörsreskontran. Här är det också ett stort plus om du har tidigare erfarenhet av fastighetsbranschen då momsen skiljer sig en del från andra branscher. Tjänsten är på 6 månader, heltid, med start omgående där du anställs som konsult via Placera Personal.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har följande bakgrund

• Du har minst 2 års erfarenhet av leverantörsreskontra
• Du har gått en gymnasieutbildning inom ekonomi eller liknande
• Du har mycket goda kunskaper i Officepaketet.
• Du har erfarenhet av ekonomisystem, gärna Palette och agresso (inget krav)
• Meriterande om du har erfarenhet av fastighetsbranschen

Personliga egenskaper
För denna tjänst lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper. Vi söker dig som är självständig, driven och noggrann. Du är flexibel inför nya arbetsuppgifter, tydlig i din kommunikation samt innehar en god samarbetsförmåga. Vidare är du prestigelös, social och bidrar med en positiv stämning på arbetsplatsen.

Intresse för tjänsten?
Är du intresserad av tjänsten? Sök den redan i dag då urval och intervjuer sker löpande. Välkommen in med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Fredrik Johansson
08-586 22 713
Elisabet Holmene
08-58622709
Klara Eidhagen
08-586 22 716
Malin Karlsson
08-586 22 723
Robel Ghirmay
08-586 22 720
Ecaterina Cavieres
08-586 22 719
Joakim Hällström

Joakim Hällström
0765-36 27 12
Ann Nilsson
08-586 22 708
Rekryterare Ecaterina Cavieres
08-586 22 719

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Placera Personal AB Kista
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Lön enligt överenskommelse.
  • Heltid Detta är en tjänst på 40h i veckan där du blir anställd som konsult via Placera Personal. Uppdraget är tidsbegränsat på 6 månader med start omgående.
  • Publicerat: 3 juni 2016

Besöksadress

Kista Science Tower
None

Postadress

Kista Science Tower
Kista, 16451

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024