Ekonomiassistent inom reskontra - Bli en del av vårt a+Team!

Arbetsbeskrivning

Här är en spännande möjlighet för dig som vill utvecklas och vara med på en tillväxtresa. Är du en person med mycket positiv energi och en vilja att lära dig nya saker? Gillar du när det händer mycket och inte är rädd för förändring? Då tror vi att det här kan vara en tjänst för dig!

Till vårt kontor i centrala Västervik söker vi dig som vill arbeta i vårt reskontrateam. Tillsammans med ett sammansvetsat team på ca 20 personer kommer du att arbeta med olika kunder från olika intressanta branscher. Rollen innebär kundkontakt via mejl och telefon, därför är det viktigt att du är serviceinriktad.


Arbetsuppgifterna kommer huvudsakligen bestå av:
Reskontra
Kontering
Systemeffektivitet
Utredningar
Kundkontakt
Delar av löpande redovisning


Till din hjälp kommer du att ha din Team Manager, stöttande kollegor och förtroende att jobba under eget ansvar. Vi har utarbetade processer och rutiner och arbetar i moderna och digitaliserade system med fokus på effektivitet och god leverans.


Accountor är ett karriärföretag och erbjuder unika karriär- och utvecklingsmöjligheter. Din utveckling och välmående är av största vikt för oss. Därför erbjuder vi dig:
Månadsvisa samtal för att stötta dig i din utveckling och välmående.
Löpande kompetensutveckling via bl.a. vår egen moderna digitala utbildningsportal.
Flexibla arbetstider och möjlighet att jobba på distans.
Möjlighet att lära dig olika affärssystem.


Vem är du?
Vi söker dig som har något års erfarenhet av reskontraarbete. Vi tror att du tycker det är kul att tillhöra ett team samtidigt som du arbetar självständigt med dina kunder. Du är analytisk, noggrann och har en förmåga att prioritera och strukturera ditt arbete. Rätt personlighet och driv är av största vikt i denna roll och väger tyngre än år av erfarenhet.

Kvalifikationer:
Gymnasieexamen (meriterande med eftergymnasial utbildning).
Erfarenhet av reskontra.



Om Accountor
På kontoret i Västervik är vi idag ca 45 medarbetare som håller till i fräscha lokaler i centrum. Vi har en stark kontorsanda och är alltid redo att ställa upp och hjälpa varandra. Vi värdesätter våra medarbetare mycket högt och alla bidrar till en hög trivselfaktor där gemenskap och personlig utveckling går hand i hand.
Accountor ingår i en internationell koncern och är en av norra Europas största fullservicebyråer inom ekonomi, lön och HR. I Sverige är vi ca 300 anställda på åtta orter med det gemensamma målet att hjälpa våra kunder att dra nytta av den moderna, digitala tekniken för sin redovisning, lönehantering och HR. Vi vill hjälpa våra kunder att bli bättre och nå längre än sina konkurrenter. Men Accountor är mer än bara siffror – vi engagerar oss i människor, bryr oss om varandra och arbetar aktivt för att skapa en attraktiv arbetsplats.


Ansökan
Låter det intressant? Så kul! Vi intervjuar löpande så skicka gärna in ditt CV och personliga brev redan idag. Vid frågor är du välkommen att kontakta rekryterare Jessica Petersson; jessica.petersson@accountor.se
På grund av att vi befinner oss mitt i semestertider kan det dröja lite längre tid än vanligt innan du får återkoppling från oss – vi ber om din förståelse och tålamod!


Mer nyfiken?
Du kan även läsa mer om hur det är att jobba hos oss på vår webbsida eller lär känna oss via Linkedin, Facebook och Instagram!
Caring is sharing - Dela gärna annonsen om du känner någon som du tror skulle vara nyfiken på oss.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Västervik Västervik
  • 2 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 juli 2021
  • Ansök senast: 8 augusti 2021

Postadress

Södra järnvägsgatan
Västervik, 59332

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024