Ekonomiassistent inom reskontra sökes till spännande kund i Stockholm

Arbetsbeskrivning

Har du tidigare arbetat ett par år med reskontra? Skulle du trivas i en operativ roll där du är ett viktigt kugghjul för ekonomiavdelningen? Då är du varmt välkommen med din ansökan.

Om uppdraget:

Vår offentlig kund har kontor i hela Sverige, med flera hundra engagerade och kunniga medarbetare inom olika yrkesområden. Uppdragets omfattning är ca 80-100% och beräknas starta inom den närmsta tiden för att löpa på i ca 4 månader. Det kan även finnas chans till förlängning.

Dina arbetsuppgifter:

I arbetsuppgifterna ingår bland annat arbete inom reskontra samt att hantera betalningspåminnelser, inkassokrav och reklamationer. Vidare kommer du också att svara på frågor rörande leverantör- och kundreskontra. Vi ser därför att du har en god kommunikativ och pedagogisk sida.

I rollen ingår även hantering av kontrakt samt fakturering för hyra. I och med detta ser vi att du är bekväm med både externa och interna kontakter under en arbetsdag.

Dessutom kommer du att arbeta med bokslut, avstämningar och hjälpa till med övriga uppgifter på enheten. För detta ser vi gärna att du är prestigelös såväl som självgående i arbetet med varierande arbetsuppgifter inom ekonomi.

Dina kvalifikationer:

- Relevant utbildning inom ekonomi, lägst gymnasienivå eller motsvarande utbildning
- Minst 3 års erfarenhet av liknande roll inom reskontra
- Goda kunskaper i Excel och övriga MS Office
- Goda kunskaper i svenska, tal och skrift
- Meriterande med erfarenhet inom offentlig sektor

Vad vi erbjuder dig:

Som konsult via oss på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler utvecklande uppdrag via oss. Hos oss får du chans att arbeta på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan:

Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på jobb@bemannia.se alternativt 08-84 53 00.


Alla våra lediga tjänster finner du här: www.bemannia.se/lediga-jobb/

Registrera ditt CV här: www.bemannia.se/registrera-ditt-cv/
Då finns du med i vår databas även för framtida rekryteringar.

Bemannia är ett av Sveriges ledande bemannings- och rekryteringsföretag inom offentlig sektor. Vi har ramavtal med 220 kommuner och ett 100-tal förvaltningar, bolag och myndigheter. Bemannia är ett auktoriserat bemanningsföretag som har kollektivavtal. Detta är en trygghet och en kvalitetssäkring såväl för våra kunder som för dig som konsult. Bemannias etablerade samarbeten med tusentals attraktiva arbetsgivare i hela landet erbjuder dig mängder med spännande karriärmöjligheter.

Välkommen till Bemannia - Rätt person direkt!

www.bemannia.se www.facebook.com/bemannia

Kontaktpersoner på detta företaget

Johanna Ebermo

Carolina Elfving

Mattias Söderberg

Linus Lindersjö

Edith Malm

Gunilla Lindell

Anders Scabuzzo

Matilda Nyberg-Dahlbäck

Helen Schoultz

Annika Englund

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bemannia Kontor
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid ca 40h/v Visstid
  • Publicerat: 18 december 2018

Besöksadress

Sveavägen 155 11346 Stockholm
None

Postadress

Sveavägen 155
Stockholm, 11346

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024