Ekonomiassistent kund- och leverantörsreskontra

Arbetsbeskrivning

Om kunden:
För kunds räkning söker vi nu en ekonomiassistent inom kund- och leverantörsreskontra med start i mitten av december. Vår kund är ett globalt företag inom medicinteknik med kontor i Solna.


Om tjänsten:
I rollen som ekonomiassistent hos vår kund kommer du att ingå i ett team på tre personer, som i dag består av en redovisningschef och en löneadministratör. Som ekonomiassistent kommer du att ansvara över kund- och leverantörsreskontran hos vår kund samt vara en stöttande funktion för kollegor. Dina arbetsuppgifter kommer främst att innefatta verifiering av leverantörsfakturor, att veckovis skicka betalningar, hantera avstämningar samt delta i månadsbokslut. Även arbetsuppgifter så som registrering av fakturor, påminnelsehantering samt kreditbedömningar ingår i aktuell roll.


Möjligheter:
Nu har du möjlighet att komma in i ett stort, internationellt företag med god personalpolitik. Du får arbeta i ett öppet klimat med trevliga kollegor i en självständig roll där du får vara med och utveckla rutiner och processer.


Krav:
Vi söker dig med som lägst en gymnasial ekonomisk utbildning och minst 5 års arbetslivserfarenhet från en liknande tjänst inom kund- och leverantörsreskontra där du även har hanterat avstämningar. Du har erfarenhet från affärssystemet SAP och då koncernspråket är engelska så hanterar du, förutom svenska, även engelska på god nivå i både i tal och skrift. För aktuell tjänst söker vi dig som är självgående i dina arbetsuppgifter, du är en prestigelös samt driven person som är öppen för nya utmaningar. Då rollen innefattar en del kontaktytor, både internt och externt, bör du trivas i en serviceinriktad roll samt ha en positiv inställning.


Tillträde, omfattning och anställning:
Uppdraget är initialt ett konsultuppdrag, vilket innebär att du anställs av Hero och arbetar ute hos vår kund, med mål att överrekryteras efter 6 månader. Tjänsten föreligger under heltid, kontorstider, med start i mitten av december.


Hur söker du?
Vi tar emot ansökningar via vår hemsida där du genom att klicka på knappen ”ansök” längst ner i annonsen registrerar ditt cv och personliga brev innehållande en beskrivning av ditt intresse för tjänsten. Vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har löpt ut.

Har du frågor besvaras dessa av rekryteringsansvarig Hanna Larsson på tele 08-684 25 234 eller rekrytering@hero.se.



Vi ser fram emot att läsa din ansökan!



Söker du via mobilen?

Det går jättebra att bifoga ditt cv när du har tillgång till en dator. Kom ihåg din inloggning och komplettera informationen så snart som möjligt så har vi allt vi behöver för att du ska bli aktuell för intervju!



Kolla gärna in vår sida på Facebook för ytterligare jobbuppdateringar och för mer information om oss via https://www.facebook.com/Hero-194458207577/?ref=aymt_homepage_panel



“We are heart working”


Vi på Hero specialiserar oss på personaluthyrning och rekrytering i Stockholm. Bolaget växte fram genom viljan att ta vara på erfarenhet från branschen och att samtidigt bidra i ett större samhällsperspektiv. Det har vi uppnått genom att alltid jobba med hjärtat. För oss betyder det att vi aldrig tummar på kvalitet, att vi är personliga och att vi alltid strävar efter att bygga långsiktiga relationer. Det betyder också att vi är ärliga mot kandidater, konsulter, kunder och oss själva. Det visar sig dagligen vara det roligaste och mest lyckade sättet till framgångsrika samarbeten.

Kontaktpersoner på detta företaget

Konsultchef Daniel Engblom
08-684 25 230
Konsultchef Poria Mehdizadegan
08-400 25 247
Daniel Engblom
08-400 25 860
Rekryterare Viktoria Berg
08-400 25 860
Konsultchef Ninwa Youssef
08-400 25 860
Konsultchef Poria Mehdizadegan
08-400 25 247
Konsultchef Daniel Engblom
08-684 25 230
Konsultchef Ninwa Youssef
08-400 25 860
Konsultchef Ninwa Youssef
08-400 25 247
Daniel Engblom
08-684 25 230

Sammanfattning

  • Arbetsplats: HERO AB STOCKHOLM
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 27 oktober 2016

Besöksadress

Liljeholmstorget 7
STOCKHOLM

Postadress

Liljeholmstorget 7
STOCKHOLM, 11763

Liknande jobb


Ekonomiadministratör

23 augusti 2010

REKR:UPPDRAG - Ekonomiassistent

23 augusti 2010

Ekonomiassistent vid behov

23 augusti 2010