Ekonomiassistent Kundreskontra

Ekonomiassistent Kundreskontra

Arbetsbeskrivning

Frösunda Omsorg är ett av landets ledande privata omsorgsbolag. Vår vision är att vara drivande i utvecklingen mot nya spelregler i omsorgen så att alla våra kunder får en självklar plats i samhället. Frösunda har ca 2 500 kunder och 6 400 anställda inom personlig assistans, äldreomsorg, funktionsnedsättning och individ och familj med verksamhet över hela Sverige. Frösunda ägs sedan 2018 av det helsvenska företaget Brado AB. Läs mer om vårt arbete för att förändra branschen och kunna erbjuda en ny omsorg som på allvar ställer sig på kundens sida på www.frosunda.se

.

Frösundas reskontra består av 14 personer varav tre arbetar på kundreskontran. Teamet är tillgängliga för verksamheten vardagar mellan 08.00-17.00. Tillsammans jobbar vi för att säkerställa att alla känner sig trygga i sina arbetsuppgifter och för att kunna leverera god kvalité/support till våra kunder. Vi gillar att jobba i team och är behjälpliga för övriga kollegor på reskontran vid höga toppar. Vidare har du ett driv att förändra, få struktur i flöden och processer.

Huvudsakliga arbetsuppgifter


* Löpande fakturering
* Kundinbetalningar
* Hantera kundavtal
* Support i fakturahanteringssystemet
* Handkassaredovisning
* Bokslutsarbete
* Påminnelse- och inkassohantering
* Utredningsarbete
* Vara behjälplig med frågor från organisationen och våra kunder


Arbetsbeskrivning

Är du driven, förändringsbenägen, gillar att arbeta med system och avtal samt gillar att utvecklas? Då är detta rätt tjänst för dig. Frösunda Omsorg söker nu en ekonomiassistent till sitt huvudkontor i Solna som leds av Reskontrachef.
 
Kundreskontran är inne i en förändringsfas och har implementerat ett nytt faktureringssystem.
Utöver dina huvudsakliga arbetsuppgifter inom kundreskontran kan du även komma att stötta dina kollegor på reskontran.

Kravprofil


* Minst gymnasial ekonomiutbildning
* Goda kunskaper i svenska och engelska
* Goda kunskaper om avtal
* Flera års erfarenheter av liknande arbetsuppgifter inom kundreskontra
* Meriterade om du har erfarenhet av ekonomisystemet IFS och Excel


Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Tjänsten är tillsvidare med sex månaders provanställning. Vi tillämpar individuell lönesättning. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Kontaktperson

För frågor om tjänsten:
Gabriella Zappalá, Reskontrachef
Tfn: 010-130 39 12, E-post: gabriella.zappala@frosunda.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Jessika Creutz
010-2507682
Henrik Lindéh
010 – 2507711
Susanne Palmquist
0770-933 196
Annida Alouani
0102507709
Ulrika Wiklander
0770-933247
Anna Glenvik
010-2507619
Helena Andersson
0770-933218
Jannike Brandt
0770933208
Jennica Multén
jennica.multen@frosunda.se
Jenny Lundgren
010-2507652

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Frösunda
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 februari 2020
  • Ansök senast: 25 mars 2020

Besöksadress

Hamngatan 18 58226 Linköping
None

Postadress

Kapellgatan 29a
Arboga, 73245

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024