Ekonomiassistent - Kundreskontra Täby

Arbetsbeskrivning



Wise Professionals fortsätter att växa inom ekonomiområdet. Under 2013 har vi blivit dubbelt så stora jämfört med föregående år. Anledningen till det är att vi förstår dig som jobbar som ekonom, speciellt dig som jobbar i en konsultroll. Vi vet att du ställer höga krav på din arbetsgivare och vi ställer höga krav på våra konsulter. Så tycker vi det skall vara. Vi vet att du söker utmaningar och vi kan via våra kunder och vårt nätverk hjälpa dig att hitta de utmaningar som du söker just nu. Vill du arbeta med starka varumärken och i ett framgångsrikt bolag där du får en marknadsmässig lön då är Wise Professionals den perfekta arbetsgivaren för dig.

Ditt uppdrag

Vår kund finns i Täby och söker nu en ekonomiassistent till deras kundreskontraavdelning. Du kommer att ingå i en grupp om 2 personer och rapportera till redovisningsansvariga. I rollen kommer du att ha ett tätt samarbete både med interna så väl som externa kontakter. Du kommer självständigt arbeta med hela kundreskontraflödet i affärssystemet Navision.

Uppdraget är på heltid och startar omgående. Detta är ett så kallat hyr-köp vilket innebär att du kommer att arbeta som konsult hos Wise Professinals i 6 månader och sedan, om allt fungerar bra, går din anställning över till vår kund.

Dina arbetsuppgifter kommer bland annat innebära:



• Kundinbetalningar, påminnelsehantering och inkasso

• Avstämningar och bokslutsarbete

• Ansvara samt delta i förbättringsprojekt inom bolaget och dess processer

• Hantera och utveckla kontakten med interna och externa kontakter

Din bakgrund

Vi söker dig som har minst en gymnasieexamen samt har mellan 2-5 års erfarenhet från kundreskontran och månadsbokslut. Vi ser att du är van att arbeta med stora flöden och har arbetat i något av de större ekonomisystemen. Du är en van datoranvändare och har goda kunskaper i MS Office, framförallt i Excel. Du behärskar det svenska språket flytande i tal och skrift och är även bekväm med att använda engelska.

Det är viktigt att du är självgående i din roll som ekonomiassistent och snabbt kan sätta dig in i nya arbetsuppgifter. Som person är du ödmjuk, har en god kommunikationsförmåga samt har en bra känsla för lagarbete. Du trivs med att jobba i en föränderlig miljö och är van att arbeta mot deadlines. För att klara av dina arbetsuppgifter ser vi även att du är strukturerad och noggrann i ditt arbete.

Vidare är du handlingskraftig och ansvarsfull och sätter alltid kunden i första rummet samt att du brinner för siffror. Du är energisk och fokuserad och gillar att sköta många arbetsuppgifter parallellt med att gott sinne och alltid nära till skratt.

Mer om tjänsten

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att ringa kandidatansvarig Anna Colton på 0739 61 30 02 eller konsultchef Stephanie Grammenidis på 0735 21 65 23. Urval sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan!

Wise Professionals är ett helägt dotterbolag inom Wise Group. Vår ambition är att med personlig service och hög kvalitet erbjuda företag och organisationer kompletta tjänster inom rekrytering och bemanning av kvalificerad personal. Vi arbetar inom de flesta branscher och tillhandahåller kompetent stöd oavsett man söker en chef, säljare eller specialist.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sofia Sjögren

Anna Colton

Martina Träen

Linnea Nordström

Alexandra Schröder

Sofia Boström

Kajsa Anäng

Barbara Lidholt

Camilla Lundberg

Annika Stålhandske Holm

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Wise Professionals AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Dag , Heltid , Tillsvidareanställning
  • Publicerat: 4 november 2013

Besöksadress

Box 22109 10422 Stockholm
None

Postadress

Box 22109
Stockholm, 10422

Liknande jobb

Ekonomiadministratör

23 augusti 2010

REKR:UPPDRAG - Ekonomiassistent

23 augusti 2010

Ekonomiassistent vid behov

23 augusti 2010