Ekonomiassistent, kundreskontra till mammavikariat!

Arbetsbeskrivning

SJR in Scandinavia (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag med inriktning mot Ekonomi och Bank & Finans. Sedan 1993 har SJR byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi har kontor i Stockholm, Malmö och Göteborg. Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på Nasdaq OMX First North. Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå. SJR arbetar med uppdrag till privata näringslivet, myndigheter och statliga bolag.

Vad innebär rollen? Som del av ett team om fem personer med gott samarbete arbetar du med hela kundreskontraprocessen dvs inbetalningar, statements, fritextfakturering, åldersanalys, avstämningar, reservationer och manuella betalningar för koncernens bolag. Vidare ansvarar du för kreditförsäkrningar såsom att uppdatera limiter och rapportera till kreditriskföretag. Du kommer även att arbeta med moms, då bolaget är momsregistrerat i flera länder är det en fördel om du har arbetat med intrastat och periodisk sammanställning på liknande sätt tidigare. Utöver detta kommer du att arbeta med företagets manuella cash pool samt växla valuta. Du erbjuds en roll med frihet under ansvar och har en hel del både interna och externa kontakter och är del av en trevlig miljö. Kommunikationen sker främst på svenska men även till viss del på engelska varför du bör känna dig trygg i engelska.

Arbetsplatsen är belägen på Hisingen och arbetstiderna är flexibla.

Vem söker vi? Vi söker dig som har några års erfarenhet av kundreskontra. Språkkunskaper utöver engelska är meriterande och grundläggande kunskaper i Excel är en förutsättning.

Framförallt är av vikt att du är en person som trivs i grupp, är öppen för att utvecklas och är ansvarsfull. Du bör ha sinne för noggrannhet och kunna anpassa dig i arbetet. Är du nyfiken och vill lära dig saker finns möjlighet att bredda sig i den här rollen.

Din ansökan Har du frågor eller funderingar är du varmt välkommen att kontakta Caroline Karlsson via 031-333 54 71. Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med att skicka oss din ansökan. Konsult hos SJR Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med vårt goda renommé och varumärke samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär. Som konsult har du nära kontakt med din personliga konsultchef och SJR anordnar regelbundet konsultträffar där du möter dina arbetskollegor som arbetar på andra uppdrag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Hanna Niklasson
+46 31 3335473
Hanna Niklasson
+46 031 3335473
Karin Fors
+46 031 333 54 75
Caroline Karlsson
+46 031 333 54 71
Helena Åhs
+46 031 333 54 85
Sandra Hellström
+46 031 333 54 76
Liina Fagerberg
+46 031 750 33 91
Amanda Karlsson
+46 31-3335488, +46 766471653
Linda Orrö
+46 (0)31 333 54 72

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR AB Göteborg
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Enligt överenskommelse
  • Heltid/Visstid Visstid
  • Publicerat: 14 december 2016

Besöksadress

Kungsgatan 48B
None

Postadress

Kungsgatan 48B
Göteborg, 41115

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024