Ekonomiassistent Kundreskontra till Selecta

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu en framåt och erfaren Redovisningsassistent till vår redovisningsgrupp och då till vår kundreskontra. I tjänsten rapporterar du till vår redovisningschef.

Om tjänsten

Som Senior Redovisningsassistent ansvarar du främst för det löpande arbetet kopplat till kundreskontra och anläggningsredovisning, men även andra förekommande uppgifter på en ekonomiavdelning ingår.

Exempel på arbetsuppgifter:

- Hantering av kundfakturering via factoring.

- Övrig kundreskontraadministration såsom kundinbetalningar och kravhantering som sker i samarbete med factoringbolag.

- Hantera ekonomiärenden i CRM-system kopplat till kundreskontra och anläggning.

- Delaktig i bokslut och måste kunna hantera löpande redovisning.

- Vara delaktig och driva projekt

- Bidra till utveckling av arbetssätt, policies och rutiner

Vem är du?

De personliga egenskaperna är viktiga för denna roll och vi ser att du är noggrann och jobbar strukturerat. Att bli en del av teamet är en självklarhet för dig och det är viktigt att vi arbetar tillsammans för att säkerställa att vi levererar siffror med hög tillförlitlighet. Du tycker om att ha många kontaktytor, både internt och externt, och har lätt för att ta kontakt med dina kollegor i organisationen. Du är vidare en person som tycker det är viktigt att hålla uppsatta tidsplaner och du bibehåller lugnet även vid arbetstoppar. Du har en god förmåga att driva ditt arbete framåt och bidrar till att teamet samarbetar för att tillsammans nå uppställda mål och Selecta värdesätter också att du kommer med egna idéer och lösningar för att åstadkomma förbättringar.

Kvalifikationer:

Mycket god erfarenhet av att arbeta med kundreskontra, erfarenhet från ett bolag med stora transaktionsflöden.

Vana att arbeta i Excell. Du har erfarenhet och kan hantera en stor mängd data.

Goda redovisningskunskaper för löpande redovisning och kan hantera balansavstämningar i månads- och årsbokslut.

Vana att kommunicera på engelska som är vårt koncernspråk

Selecta erbjuder:

En spännande utmaning i ett internationellt företag där vi anser att hög trivsel för personalen är grunden för personlig prestation. Hos oss får du arbeta med marknadsledande varumärken och spännande kunder. Vi är företaget för dig som sätter service och smak främst och naturligtvis så hoppas vi att du älskar, precis som vi ett gott kaffe eller the.

Selecta erbjuder även:

- Friskvårdsbidrag

- Tillgång till Benify förmånsportal med ett stort utbud av fina personalförmåner;

- Kontoret erbjuder att dricka Gott kaffe och the på arbetet med många kaffesorter;

- Kontoret erbjuder rabatterad God mat från våra Foodtech lösningar;

- Lunchförmån med subventionerad lunch.

Är Du intresserad?

Tycker du att rollen låter spännande och utmanande? Tveka inte att skicka in din ansökan till oss redan idag!

Vill du veta mer om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Rose-Marie genom att skicka ett email till: Rose-Marie.Kallstrom@Selecta.com

Vi ser fram emot din ansökan så snart som möjligt då urvalet kommer ske löpande, dock senast den 23-03-26

Kontaktpersoner på detta företaget

Annmarie Åberg
0709-85 88 09
Fredrik Janebjer
0709858062
Joakim Davis
0709858546

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Selecta Sverige
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 mars 2023
  • Ansök senast: 26 mars 2023

Besöksadress

Ostmästargränd 5, Årsta
None

Postadress

Ostmästargränd 5
Årsta, 12040

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024