Ekonomiassistent leverantörsreskontra

Arbetsbeskrivning

Vårt uppdrag:

Till ett uppdrag hos en av våra kunder i Solna söker vi en ekonomiassistent till leverantörsreskontra. Kunden är ett internationellt läkemedelsföretag med ca 550 anställda över hela världen. Uppdraget ska påbörjas omgående och beräknas pågå under sex månader.

Som konsult hos Avanzera har du fast månadslön och betald semester. Vi betalar dessutom lön innevarande månad.


Arbetsuppgifter:

Du kommer att bli en välkommen förstärkning till en ekonomiavdelning som nyligen uppgraderat sitt system IFS och som arbetar för att ytterligare förbättra de interna processerna. Man är ett väl sammansvetsat team som trivs tillsammans och har roligt på jobbet!

Ditt fokus kommer att ligga på arbete inom leverantörsreskontra:
- Hantera leverantörsfakturor i IFS
- Kontera fakturor
- Skicka fakturor för attest
- Hantera påminnelser och inkasso
- Boka manuella bokföringsorders
- Stötta och avlasta kollegorna på redovisningsgruppen


Din bakgrund:

Vi söker dig som är gymnasieekonom, har du dessutom påbyggnadsutbildning inom ekonomi är det meriterande. Vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete inom leverantörsreskontra. Du har goda IT kunskaper och erfarenhet av att arbeta med Officepaketet. Då koncernspråket är engelska är det ett krav att du känner dig bekväm att använda det till vardags i tal och skrift.

Som person är du utåtriktad och trivs att ha många kontakter internt och externt. Du arbetar självständigt på ett strukturerat sätt och slutför de arbetsuppgifter du påbörjat. Då man är i en utvecklingsfas får du gärna ta egna initiativ och ge egna förslag till lösningar på problem som uppstår.

Sökord: ekonomiassistent, leveranstörsreskontra

Bemanning med personligt engagemang:

Genom vår uthyrnings- och rekryteringsverksamhet erbjuder vi personal inom Ekonomi, Administration, Sälj/Marknad, Logistik/Inköp och HR. Vår inriktning är kunnig och erfaren personal som snabbt kan sätta sig in i arbetsuppgifter och nya företag. Vår framgång bygger på ett personligt engagemang, lång erfarenhet och en konstant målsättning att överträffa dina förväntningar. Besök oss gärna på www.avanzera.se eller www.facebook.com/Avanzera

Kontaktpersoner på detta företaget

Pernilla Molin
08 545 28 302
Helena Elvin Guillemain
08-545 28 305
Lisa Karbelius
08-545 28 303
Helena Elvin Guillemain
08 545 28 305
Helena Elvin Guillemain
08-54528305
Pernilla Molin
08-545 28 302
Lisa Karbelius
08-545 283 03
Pernilla Molin
08-54528302
Lisa Karbelius
08-54528303
Helena Elvin Guillemain
0854528305

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Avanzera Bemanning AB
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid Visstidsanställning
  • Publicerat: 18 mars 2015

Besöksadress

Box 853, Stockholm
None

Postadress

Box 853
Stockholm, 10137

Liknande jobb


14 juni 2024

Ekonomiadministratör

Ekonomiadministratör

14 juni 2024