Ekonomiassistent leverantörsreskontra Huddinge

Ekonomiassistent leverantörsreskontra Huddinge

Arbetsbeskrivning

Har du erfarenhet av ekonomirelaterat arbete inom leverantörsreskontra? Är du dessutom noggrann, positiv och ansvarstagande? Då har vi på Adecco uppdraget för dig hos vår kund inom Huddinge kommun!

Denna tjänst inleds som ett konsultuppdrag med start omgående och pågår initialt till och med februari 2023. Goda chanser till förlängning finns. 

Om tjänsten
Under din arbetsdag kommer du att arbeta brett med vanligt förekommande arbetsuppgifter på en ekonomiavdelning kopplat till leverantörsreskontra. Du kommer att ingå i ett kompetent ekonomiteam om cirka 14 personer där du rapporterar direkt till Redovisningschefen. Fakturaflödet är stort där stora krav ställs på noggrannhet och effektivitet. Ekonomisystemet som används är Agresso. 

I din roll som Ekonomiassistent kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter att innebära:

• Kontering av leverantörsfakturor
• Fakturaflödeshantering - Skicka fakturor för attest
• Avstämning av reskontra
• Hantering av påminnelser från leverantör
• Förbereda betalning av fakturor
• Uppläggning av nya leverantörer
• Interna frågor rörande leverantörsreskontran

Tjänsten som Ekonomiassistent är ett konsultuppdrag med start omgående.

Om dig
Om du är en person som trivs med att både arbeta självständigt och i team så tror vi att du är rätt person för den här kunden. Du är serviceinriktad, flexibel, nyfiken och har en vilja att bidra till förbättringar och utveckling. Du har ett driv och besitter förmågan att ta initiativ och få saker gjorda. Du har sinne för detaljer, är ansvarstagande och lägger stor vikt vid att leverera i tid med god kvalitét. Vidare ser vi att du har gymnasieexamen inom ekonomi eller motsvarande. Minst två års erfarenhet av att ha arbetat som ekonomiassistent inom leverantörsreskontra är ett krav. Erfarenhet av affärssystemet Agresso är meriterande.

Viktigt för tjänsten är:
- Minst 2 års erfarenhet som ekonomiassistent inom leverantörsreskontra
- Svenska + engelska i tal och skrift
- Gymnasieexamen inom ekonomi eller motsvarande
- Erfarenhet av affärssystemet Agresso är meriterande

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Kontaktuppgifter

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare:

Anders Lindén via anders.linden@adecco.se

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Ekonomiassistent, Leverantörsreskontra, Huddinge , Kommun , Agresso ,  Adecco

Kontaktpersoner på detta företaget

Tove Östberg

Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund

Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adecco Sweden AB
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 oktober 2022
  • Ansök senast: 12 oktober 2022

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024