Ekonomiassistent leverantörsreskontra, konsultuppdrag

Arbetsbeskrivning

Nu söker vi en ekonomiassistent inom leverantörsreskontra till ett stort svenskt bolag med nordiskt närvaro. Detta är ett konsultuppdrag med start omgående eller som senast inom några veckor. Uppdraget löper drygt sex månader och för rätt person kan det därefter vara möjligt med en anställning på kundföretaget. Om rollenDu blir en del av AP-teamet hos bolagets shared service center. I rollen sköter du leverantörsreskontrans fulla process för ett eller flera bolag inom koncernen. Du kommer att ingå ett team om drygt 10 personer där ni tillsammans arbetar för att nå gemensamma mål och uppfylla förväntade resultat. Du arbetar mot satta deadlines och i stora flöden. Huvudsakliga arbetsuppgifter:

Hantering av fakturor med fel referens


Kontroll av validering av fakturor


Support mot interna och externa kunder


Påminnelse- och inkassohantering


Arbeta med att öka antal e-fakturor


Bokslutsarbete och avstämningar


Omfattningen för tjänsten är heltid 100% och du utgår från vår uppdragsgivares kontor, strax söder om Stockholm. Efter upplärning finns det möjlighet till en hybridlösning ett par dagar i veckan.
Vem söker vi?Vi söker dig som är trygg i din roll som ekonomiassistent och som har tidigare erfarenhet av arbete med leverantörsreskontra i minst ett år. Företrädesvis kommer du ifrån större bolag där du har fått en vana för arbete i stora flöden och mot satta deadlines. Svenska och engelska behärskar du i tal och skrift, talar du även något nordiskt språk är det högst meriterande men inget krav. Du har erfarenhet från något större affärssystem.
Personliga egenskaper Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och ser gärna att du är positiv, social och driven. Du trivs att arbeta i en större organisation med många kontaktytor. Du arbetar självständigt med dina arbetsuppgifter men du, likt dina kollegor, kan alltid ta hjälp av varandra. Du är en lagspelare som trivs med att jobba i team! Låter detta som en tjänst för dig? Ansök redan idag!Urval och av kandidater sker löpande, så tveka inte på att ansöka redan idag! Har du någon fråga eller fundering är du varmt välkommen att höra av dig till ansvarig på Newr - Oskar Windolf, oskar.windolf@newr.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Newr
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 januari 2025
  • Ansök senast: 5 februari 2025

Liknande jobb

Ekonomiadministratör

23 augusti 2010

REKR:UPPDRAG - Ekonomiassistent

23 augusti 2010

Ekonomiassistent vid behov

23 augusti 2010