Ekonomiassistent Leverantörsreskontra sökes till Selecta

Arbetsbeskrivning

Vill du vara med på en framgångsrik resa hos en marknadsledare med en produktportfölj som kan erbjuda en smakupplevelse utöver det vanliga?

Selecta är Europas ledande partner för självservering av kaffe, mat och dryck. Selecta erbjuder ett kaffesortiment av högsta kvalitet och smidiga mat- och dryckeslösningar för alla typer av platser - från arbetsplatser till skolor, universitet och sjukhus, gym och andra publika miljöer. Vi har erbjudit kaffe, mat och dryck runt om hela Sverige ända sedan 1956. Selecta Sverige är idag 375 anställda och finns på 32 orter runt om i vårt land från norr till söder.

Vi söker nu en erfaren och noggrann Ekonomiassistent till vår redovisningsgrupp och då leverantörsreskontra. I tjänsten rapporterar du till Redovisningschefen. Vi sitter i, fräscha lokaler i Solna Strand.

Om tjänsten

Som ekonomiassistent ansvarar du främst för det löpande arbetet kopplat till leverantörsreskontra och inköpsordermatchning, men även andra förekommande uppgifter på en ekonomiavdelning ingår.

Exempel på arbetsuppgifter:

- Löpande underhåll av leverantörsregistret

- Hantering av leverantörsfakturor (scanning)

- Matchning och bokföring av fakturor mot inköpsorder

- Hantering av inventering

- Hantering av utbetalningar till leverantörer

- Hantering av ärenden i ärendesystem

- Bokslutsarbete tillsammans med gruppen inom leverantörsreskontra

- Hantering av mail kopplat till leverantörsreskontran och inventering

- Vara delaktig i projekt.

- Bidra till utveckling av arbetssätt, policies och rutiner

Vem är du?

De personliga egenskaperna är viktiga för denna roll och vi ser att du är noggrann och jobbar strukturerat. Att bli en del av teamet är en självklarhet för dig och det är viktigt att vi arbetar tillsammans för att säkerställa att vi levererar siffror med hög tillförlitlighet. Du tycker om att ha många kontaktytor och har lätt för att ta kontakt med dina kollegor i organisationen. Du har en god förmåga att driva ditt arbete framåt och bidrar till att teamet samarbetar för att tillsammans nå uppställda mål.

Kvalifikationer:

- God datavana är ett krav och du hanterar Officepaketet och framför allt Excel

- Erfarenhet av leverantörsreskontra och önskvärt är även erfarenhet av inköpsordermatchning.

- Meriterande är viss erfarenhet och förståelse av löpande redovisning

- Vana att kommunicera på engelska som är vårt koncernspråk

- Positivt med erfarenhet från ett bolag med stora flöden

Selecta erbjuder:

En spännande utmaning i ett internationellt företag där vi anser att hög trivsel för personalen är grunden för personlig prestation. Hos oss får du arbeta med marknadsledande varumärken och spännande kunder. Vi är företaget för dig som sätter service och smak främst och naturligtvis så älskar du, precis som vi ett Gott kaffe.

Selecta erbjuder även:

- Friskvårdsbidrag

- Tillgång till Benify förmånsportal med ett stort utbud av fina personalförmåner;

- Kontoret erbjuder att dricka Gott kaffe på arbetet med många kaffesorter;

- Kontoret erbjuder rabatterad God mat från våra Foodtech lösningar;

- Lunchförmån med subventionerad lunch.

Är Du intresserad?

Tycker du att rollen låter spännande och utmanande? Tveka inte att skicka in din ansökan till oss redan idag! Vill du veta mer om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Sara Hedberg genom att skicka ett email till: Sara.Hedberg@selecta.com

Vi ser fram emot din ansökan så snart som möjligt då urvalet kommer ske löpande, dock senast den 23-07-09

Kontaktpersoner på detta företaget

Annmarie Åberg
0709-85 88 09
Fredrik Janebjer
0709858062
Joakim Davis
0709858546

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Selecta Sverige
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 juni 2023
  • Ansök senast: 9 juli 2023

Besöksadress

Ostmästargränd 5, Årsta
None

Postadress

Ostmästargränd 5
Årsta, 12040

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024