Ekonomiassistent leverantörsreskontra till Mekonomen Group i Malmö

Arbetsbeskrivning

Är du en driven teamplayer som tycker om att arbeta med administration i ett högt tempo? Är du intresserad av att komma till ett entreprenörsdrivet bolag där du får ta ett stort eget ansvar? Då är du varmt välkommen till Mekonomen Group, där vi omorganiserar och utökar teamet i Malmö, i rollen som vår nya Ekonomiassistent leverantörsreskontra.

Du kommer att vara en del av Gemensam Finans, som består av ca 50 medarbetare i Stockholm och Malmö. Din placeringsort kommer att vara på Mekonomen Groups huvudkontor i Malmö där det sitter ca 35 medarbetare tillhörande Gemensam Finans.

Vad erbjuder vi dig?
Mekonomen präglas av en familjär stämning med behagligt arbetsklimat och trevlig atmosfär. Du får arbeta i ett företag med välkända produkter och starkt samhällsengagemang.

En central del av arbetet är att tillhandahålla god service till våra intressenter både internt och externt.

Huvudsakliga arbetsuppgifter som Ekonomiassistent leverantörsreskontra:

- Daglig scanning och verifiering av leverantörsfakturor inkluderat kontering och matchning samt uppföljning vid avvikelser
- Uppläggning av nya leverantörer och kontroll av bankuppgifter
- Hantering av påminnelser och inkassokrav
- Verifiering samt kontinuerligt underhåll av fakturamallar
- Löpande kontakt med leverantörer och verksamhet via telefon och mejl

Vem söker vi?
Då vi rekryterar flera medarbetare just nu så söker vi dig som nyligen har tagit examen från gymnasiet eller har avslutat en YH-utbildning med ekonomisk inriktning, alternativt dig som har ett par års erfarenhet inom liknande tjänster. Du brinner för administrativt arbete och tycker att det är roligt och utvecklande att arbeta med service. Du har god datorvana och med fördel kunskaper i Excel. Ett stort plus är erfarenhet av MediusFlow. Du är bra på att uttrycka dig väl på engelska och svenska i både tal och skrift.

För att passa i rollen ser vi att du är flexibel och kan hantera många parallella aktiviteter samtidigt. Du arbetar strukturerat och noggrant, trivs med att upprätthålla goda kundrelationer och agerar serviceinriktat gentemot interna och externa parter. Slutligen lägger vi stor vikt vid ditt driv, både i din personlighet och kopplat till dina arbetsuppgifter.

Personlighet är viktigt för oss! Därför ber vi alla som söker jobb hos oss att svara på ett kort personlighetstest. Det ger oss möjlighet att få en mer objektiv bild av dig som person och kommer att användas som en del av beslutsunderlaget i urvalet. Länken till testet skickas ut i ett separat mail dagen efter att du skickat in din ansökan och vi vill be dig svara på testet så snart du kan.

Hur gör jag nu?
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Chef leverantörsreskontra, Inger Bohlin-Madsen, Inger.Bohlin-Madsen@mekonomengroup.com eller Ekonomichef, Catrin Karlsson, catrin.karlsson@mekonomengroup.com

Låter tjänsten intressant är du varmt välkommen in med din ansökan, observera att vi inte tar emot ansökningar via e-mail. Urvalet görs löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före utsatt ansökningsdatum.

Välkommen in med din ansökan


Mekonomen Group gör billivet enklare och mer prisvärt för våra kunder. Det gör vi genom ett brett och lättillgängligt utbud av prisvärda, innovativa lösningar och produkter för konsumenter och företag. Koncernen består av norra Europas ledande bilservicekedjor; FTZ, Inter-Team, MECA, Mekonomen och Sørensen og Balchen. Vi har egen grossistverksamhet, över 450 butiker och över 3 300 verkstäder som verkar under koncernens varumärken.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Mekonomen Group AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 mars 2020
  • Ansök senast: 29 mars 2020

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024