OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
DK SANERING AB Vi är ett företag som erbjuder våra kunder bla industrisanering, vacuumsugning, högtrycksspolning och driftservice i hela Storstockholmsområdet.Företaget sysselsätter ca 15 personer och finns i Eriksbergs Industriområde i Botkyrka.Vi har "unga" medarbetare samt en positiv och modern företagspolitik som sätter arbetstagarna i centrum och vi försöker variera arbetsuppgifterna.VI SÖKER EN EKONOMIASSISTENT/ LÖNEADMINISTRATÖR Vår nuvarande ekonomiassistent ska sluta, därför söker vi en ny.Arbetsuppgifterna är väldigt varierande så det är av stort värde att du har erfarenhet av de flesta på en ekonomiavdelning förekommande uppgifter.Dina arbetsuppgifter kommer bestå av bla löpande bokföring, leverantörs- och kundreskontra, in- och utbetalningar, inkassoärenden, faktura- och offertutskrifter samt löneadministration.Du skall även självständigt göra månadsavstämningar och vara revisorn behjälplig vid årsboksluten.Eftersom det är ett litet kontor ingår även arbetsuppgifter såsom posthantering, svara i telefonen, brevutskrifter, inköp av kontorsmaterial samt övriga uppgifter som förekommer på ett kontor.Då företaget ej har någon ekonomichef skall du sköta dessa uppgifter på egen hand och rapportera direkt till vd:n.Därför krävs det att du har goda kunskaper i bokföring och löneadministration samt en bred erfarenhet av ekonomiarbete.Lämplig bakgrund är någon form av ekonomiska studier samt erfarenhet av arbete på en ekonomiavdelning i minst 3 år.Vi vill att du är van att arbeta självständigt, har förmåga att ta egna initiativ samt gillar att arbeta med problemlösningar.Som person är du noggrann, ansvarstagande, lojal, flexibel och initiativrik samt har en bra uppfattningsförmåga.Vi använder oss av Visma SPCS så du bör ha kunskaper i SPCS Administration och SPCS Lön Special.Kunskaper i engelska i tal och skrift är också en merit och körkort är ett önskemål.Tjänsten är 75% och det är viktigt att du kan jobbar varje dag.