Ekonomiassistent med adminsitrativ profil.

Arbetsbeskrivning

Vi söker en riktigt organiserad administratör och ekonom på heltid

Om företaget
Prologis, med huvudkontor i USA, är den ledande globala leverantören av logistikfastigheter. Företaget äger och förvaltar omkring 52.2 miljoner kvadratmeter moderna logistik- och distributions fastigheter i 21 länder världen över. Tillverkningsindustrin, detaljhandelsföretag och logistikföretag utgör den globala kundbasen för Prologis. Den 30 september 2013 hade företaget en balansomslutning på nästan 47 miljarder dollar.

Dina arbetsuppgifter 
Du kommer att vara en "spindel i nätet" på ett litet trivsamt kontor i Gårda med 3 st. anställda i Göteborg, företaget är en del av en världsledande Amecrikansk fastighetskoncern, Prologis. Du ska organisera och förbereda material inför kundaktiviteter och du ska kunna arbeta med lättare bokföringsuppgifter för verksamheten. I arbetsuppgifterna ingår bl.a. att hantera post, inköp av kontorsmaterial, reseräkningar, arkivering, faktura- och inkassohantering i förklarande syfte internt och externt. Arbetet innebär även att ha kontakt med företagets olika medarbetare i Europa så du behöver vara komfortabel i att utrycka dig på engelska. Du ansvarar för vårt digitala arkiv samt sköter viss dokumentöversättning från svenska till engelska.

 Din Bakgrund 
Du bör ha minst gymnasienivå, men gärna någon form av eftergymnasial utbildning inom relevant område. Du bör ha minst ett par års erfarenhet av att arbeta med administration och ekonomi på ett mindre företag, gärna drivet av en entreprenör. Du förutsätts ha en allmänt god datorvana och vara komfortabel i att arbeta med samtliga Microsoft Office program. Det är ett plus om du även har arbetat med service eftersom kunderna står i fokus för verksamheten.

 Dina egenskaper
Du bör vara en positiv och driftig person som tycker om att arbeta i ett mindre bolag där man får göra lite av allt. Du ska vara prestigelös och flexibel i ditt tänk. Det är viktigt att du skapar struktur och att du dessutom tycker om och förstår vikten av service gentemot kunderna, både interna och externa.

 Vi arbetar med ett löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan.
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Ahmed Hersi 0729-889403 

Vi ser fram emot din ansökan!

 

Redo för drömjobbet?Få företag erbjuder lika stora möjligheter att utvecklas i arbetslivet som Randstad. Vi tillhör de företag i världen som har absolut längst erfarenhet av rekrytering och personaluthyrning. Som konsult på Randstad erbjuder vi dig möjligheten att på kort tid skaffa dig bred erfarenhet, chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du har en möjlighet att utveckla din kompetens. Vi ser våra medarbetare som vår viktigaste tillgång och som konsult är du Randstads ambassadör och vårt ansikte utåt. 

Söker du en arbetsplats som erbjuder en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät? Då kommer du trivas som konsult på Randstad

Kontaktpersoner på detta företaget

Peter Conradi
+46 0729-889421
Mikael Svensson
+46 729 88 94 25
Emilie Hedman
+46 (0)72-988 98 27
Philip Sjögren
+46 729889828
Tarek Mourad
+46 122-26 90 00
Ahmed Hersi
+46 (0)72-988 94 03
Anne Hansson
031-333 52 92
Anne Hansson
+46 (0)72-988 94 05
Margareta Wickzell

Cecilia Mannheimer
+46 (0)31-3335294

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad AB Göteborg Göteborg
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid
  • Publicerat: 22 januari 2014

Besöksadress

Nils Ericsonplatsen 3
None

Postadress

Nils Ericsonplatsen 3
Göteborg, 41103

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024