Ekonomiassistent med ansvar för Compliance

Arbetsbeskrivning

Om rollen

Som ekonomiassistent med ansvar för Compliance kommer du att arbeta både med ekonomiadministration och frågor relaterade till bolagets regelefterlevnad. Du blir en del av ett team bestående av en CFO, en ekonomiassistent, en redovisningsekonom och en controller, där CFO är din närmaste chef. Rollen är ett konsultuppdrag på sex månader via Wise, med stor möjlighet att övergå till en direktanställning hos TRUMPF efter avslutad konsultperiod, förutsatt att det känns rätt för båda parter.

Exempel på Ekonomi-relaterade arbetsuppgifter

Fakturering och administration av avtal
Kundreskontrahantering, uppföljning av betalningar, kreditrating och uppdatering av kunduppgifter
Hantering av inkasso- och konkursärenden vid behov
Stöd vid revision och ekonomisk rapportering
Övrig support inom ekonomi-teamet


Exempel på Compliance-relaterade arbetsuppgifter

Hantering av GDPR-relaterad dokumentation, incidentrapportering och frågor kring dataskydd
Uppdatering av policies, riktlinjer och dokumentation inom compliance och IT-säkerhet
Granskning och hantering av avtal (ex. personuppgifts- och sekretessavtal)
Bevakning av lagkrav och regelverk samt stöd till organisationen i frågor om regelefterlevnad
Kommunikation och samordning av information kring compliance till interna och externa intressenter


Rollen är uppdelad mellan dessa två områden, där arbetsbelastningen varierar över tid. Ekonomirelaterade arbetsuppgifter pågår kontinuerligt, medan compliance-arbetet varierar beroende på aktuella behov och händelser. Ekonomiarbetet genomförs mestadels i iScala.

Rollen utgår från TRUMPFs kontor på Aleforsvägen 5 i Alingsås. Vi ser gärna att du som söker trivs med att arbeta på kontoret, men det finns även möjlighet att arbeta hemifrån en dag i veckan.

Om dig

Vi söker dig som har..

Minst 3 års erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete
Grundläggande förståelse eller erfarenhet av compliance och juridik alternativt starkt intresse att utvecklas inom området
Strukturerat och systematiskt arbetssätt
God datorvana, särskilt i Excel och Word
Flytande svenska och engelska i tal och skrift


Som person är du noggrann, analytisk och lösningsorienterad. Du trivs i ett team men är också självgående och ansvarstagande. För att passa i rollen behöver du ha en positiv inställning och gilla att arbeta med policys och processer.

Om du vill veta mer

Du får gärna kontakta oss om du har frågor om tjänsten eller undrar hur processen ser ut framöver. Vi som arbetar med detta uppdrag är Talent Acquisition Specialist Hanna Linde (hanna.linde@wise.se ) och konsultchef Josef Heijbel (josef.heijbel@wise.se)

Observera att vi ej tar emot ansökningar över mail.

Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan!

Vi ser fram emot att höra från dig!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: EQonomy
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 januari 2025
  • Ansök senast: 12 februari 2025

Besöksadress

Sveavägen 13
None

Postadress

Sveavägen 13
Stockholm, 11157

Liknande jobb


Ekonomiadministratör

23 augusti 2010

REKR:UPPDRAG - Ekonomiassistent

23 augusti 2010

Ekonomiassistent vid behov

23 augusti 2010