Ekonomiassistent med ansvar för leverantörreskon

Arbetsbeskrivning

Affärsområdet Adecco Finance & Legal bemannar tjänster inom finans, juridik och ekonomi; inom samtliga branscher. För kunds räkning söker vi en duktig ekonomiassistent.Vår kund är belägen centralt i Stockholm City och uppdraget ska tillträdas omgående. Arbetsuppgifter Leverantörsreskontragruppen tar hand om de Skandinaviska ländernas alla leverantörsfakturor.Teamet består av 3 medarbetare.Arbetsuppgifterna består av alla delar i fakturahanteringen; scanning och kontering, utbetalningar, periodiseringar, påminnelser, rapporter etc.Idag används systemet Navision.Uppdraget ska tillträdas omgående och pågår tills vidare.Kvalifikationer Vi söker dig som har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.Du har tidigare arbetat på en ekonomiavdelning med ansvar för leverantörreskontra, har social förmåga och trivs med kundkontakter.Goda kunskaper i engelska samt kunskap i ett eller flera ekonomisystem krävs.Vi ser gärna att du har en ekonomisk utbildning i grunden.Vi erbjuder Vi erbjuder en spännande och utmanande tjänst som ambulerande konsult, där detta blir ditt första uppdrag.Vi tycker att det är viktigt att våra medarbetare mår bra och vi bidrar till detta bl.a. genom friskvårdsbidrag och rabatter på träningskort.Du omfattas även av försäkringar och har tillgång till företagshälsovård. Ansök Du är välkommen att ansöka så snart som möjligt.Rekryteringsarbetet kommer att ske löpande under ansökningstiden.

Sammanfattning

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024