Ekonomiassistent med erfarenhet av leverantörsreskontra

Arbetsbeskrivning

SJR in Scandinavia (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag med inriktning mot Ekonomi och Bank & Finans. Sedan 1993 har SJR byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi har kontor i Stockholm, Malmö och Göteborg. Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på Nasdaq OMX First North. Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå. SJR arbetar med uppdrag till privata näringslivet, myndigheter och statliga bolag.

Nu söker vi för vår kunds räkning en ekonomiassistent med erfarenhet av leverantörsreskontra. Tjänsten är på heltid med start omgående. Vår kund har fräscha lokaler i centrala Göteborg.

Vad innebär rollen och vem söker vi?
I rollen som ekonomiassistent kommer du att ingå i ett team om åtta personer och din främsta uppgift kommer att vara att ha hand om vår kunds leverantörsreskontra. Rollen innebär mycket rutinarbete så som registrering av leverantörsfakturor, hantering av inköpsordrar samt att göra utredningar när inköpsordrar saknas.

För att passa i rollen krävs en eftergymnasial ekonomiutbildning samt några års erfarenhet av arbete med liknande arbetsuppgifter. Som person har du skinn på näsan, är noggrann och strukturerad samt har lätt för att uttrycka dig i skrift. Arbetet innebär en del internationella kontakter varför god engelska är ett krav. Erfarenhet av AX-Dynamics är meriterande.

Ytterligare information om uppdraget
Tjänsten är på heltid med start i mitten av augusti och sträcker sig fram till och med årsskiftet. Du kommer att börja som konsult hos oss på SJR men för rätt person är avsikten att tjänsten efter ett tag ska övergå i anställning hos vår kund. Arbetstiderna är 8-17 med viss flextid.

Din ansökan
Har du frågor eller funderingar är du varmt välkommen att kontakta Hanna Niklasson. Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan.

Konsult hos SJR
Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med vårt goda renommé och varumärke samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär.

Som konsult har du nära kontakt med din personliga konsultchef och SJR anordnar regelbundet konsultträffar där du möter dina arbetskollegor som arbetar på andra uppdrag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Hanna Niklasson
+46 31 3335473
Hanna Niklasson
+46 031 3335473
Karin Fors
+46 031 333 54 75
Caroline Karlsson
+46 031 333 54 71
Helena Åhs
+46 031 333 54 85
Sandra Hellström
+46 031 333 54 76
Liina Fagerberg
+46 031 750 33 91
Amanda Karlsson
+46 31-3335488, +46 766471653
Linda Orrö
+46 (0)31 333 54 72

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR AB Göteborg
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt överenskommelse
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 13 juli 2015

Besöksadress

Kungsgatan 48B
None

Postadress

Kungsgatan 48B
Göteborg, 41115

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024