Ekonomiassistent med erfarenhet till tillväxtkoncern

Arbetsbeskrivning

Om oss

Limhamnshusgruppen är en privatägd företagsgrupp med rötterna i fastighetsbranschen som idag har verksamheter inom bland annat fastigheter, industri, IT, måleri, reklam, finans och e-handel. Limhamnshus grundades i början av sjuttiotalet och sitter idag i moderna lokaler på Saltimporten i Malmö. Företagsgruppen består idag av verksamheter inom bland annat fastighetsbranschen och färgtillverkning. Tillväxt är ett ledord och det märks tydligt genom hur snabbt vi växer både organiskt och genom nya förvärv! Hos oss finns möjligheterna - häng med på vår resa!

Om tjänsten
Som ekonomiassistent får du en betydelsefull roll på vår ekonomiavdelning där du bidrar till vår framtida expansion. Du kommer att arbeta i koncernens ekonomiteam som består av ekonomiansvariga, redovisningsansvariga och ekonomiassistenter. I rollen kommer du att arbeta i koncernens industriben och stötta de bolagen som berörs. Vi letar därför efter en ny stjärna och framtida kollega

I denna roll kommer du främst att arbeta med följande arbetsuppgifter:

- Kund- och leverantörsreskontra - registrering, kontering, in,- och utbetalningar bank, utredningsarbete och påminnelsehantering.
- Löpande redovisning och avstämning av konto
- Månads- och kvartalsavstämning
- Vara behjälplig vid kvartals- och årsbokslut
- Utveckla och förbättra administrativa processer och rutiner
- Administrativa uppgifter


Vi erbjuder

- En roll där du får utvecklas och ges möjlighet till karriär inom vår växande organisation
- Enligt en av våra medarbetare - "en väldigt rolig plats, skratt dagligen men också utmaningar i arbetet"


Vi söker dig som

- Är i början av din karriär med något eller några års erfarenhet och är nyfiken samt villig att lära och har lätt för siffror
- Har eftergymnasial examen inom ekonomi
- Har erfarenhet av reskontrahantering, löpande redovisning samt månads- och/eller kvartalsavstämningar
- Är flytande i svenska i både tal och skrift


Som person är du

- Noggrann och har en god struktur. Detta gäller både i ditt sätt att planera och utföra ditt arbete.
- Ansvarstagande. Du tar ansvar för dina uppgifter och säkerställer utförande av hög kvalitet i rätt tid (hålla deadlines).
- Flexibel. Det är viktigt att du snabbt och enkelt kan acceptera och se möjligheter i förändringar. Att du kan stötta upp där behov finns.


Övrig information
- Placering: Malmö, Saltimporten
- Omfattning: Heltid, tillsvidare med 6 mån provanställning
- Start: Enligt överenskommelse, önskvärt så snart som möjligt


Låter det intressant? Vi ser fram emot din ansökan! Du skickar in genom att klicka på "Ansök tjänst" här nedan. Du skickar in CV och besvarar ett antal urvalsfrågor. Vi tar för denna process inte emot personligt brev. Vidare i processen följer ett test, telefonavstämning och en intervju.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bredablick Förvaltning
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 oktober 2022
  • Ansök senast: 30 november 2022

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024