Ekonomiassistent med fokus på kravhantering

Ekonomiassistent med fokus på kravhantering

Arbetsbeskrivning

Företagspresentation

Vi söker omgående en Ekonomiassistent med fokus på kravhantering till vår kund i Linköping. Detta är inledningsvis ett uppdrag via Unik Resurs på 6 månader med chans till fortsättning. Detta är en tjänst på 80% som kan växla upp till en heltidstjänst.

Arbetsuppgifter och ansvarsområden

I din roll ingår du i ekonomifunktionen och har ett fokus på kravhantering. Denna roll innebär en omfattande kundkontakt, därför söker vi dig som har en förmåga och vilja att göra rätt och vara noggrann. Det är viktigt att du har skinn på näsan och är orädd för kundkontakt främst via telefon och mejl. Dina huvuduppgifter är att hantera ärenden med förfallna fordringar. Detta innebär mycket kontakt med kunder med utebliven inbetalning, bank och inkassobolag.
Vi hjälper våra kunder i största möjliga mån att hitta lösningar och jobbar utifrån ett positivt kundmöte. Rollen innebär även att vara ett stöd till övriga enheter inom koncernen med olika frågor som kan uppstå i samband med kravhantering. Den andra delen i tjänsten är arbetet med koncernens löpande redovisning: kontering, leverantörsfakturahantering samt övrigt förekommande arbetsuppgifter på ekonomiavdelningen.

Din profil

Krav
- Du har minst ett par års erfarenhet från liknande arbetsuppgifter.
- God systemvana.
- Goda kunskaper i svenska och engelska är ett krav.
Som person är du noggrann och strukturerad i ditt arbetssätt. Du ser helheten men har även förmåga till fördjupning i detaljer. Du är initiativrik och öppen för förändringar, trivs med mycket kundkontakt och är dessutom serviceinriktad och flexibel.

Meriterande
- Erfarenhet av kravhantering eller reklamationshantering.
- Erfarenhet av system som Jeeves och Palette.
- Flerspråkig.

Ansök redan idag!

Ansökan

Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag!

Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV.

Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam;

Cecilia Alegria Furberg och nås på eller på

Väl mött!

Unik Resurs

Välkommen till Unik Resurs!

Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång

Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.

Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.

Lycka till!

Kontaktpersoner på detta företaget

Kristina Lind
076-7781513
Carolina Aspdahl
011-4700673
Peter Ardenfors

Marie Johansson
0455-341515
Petra Meyer Gardelin

Susanne Appelqvist
0455-341511
Susanne Appelkvist

örjan Högberg
013-4708091
Petra Meyer Gardelin
013-470 80 83
Peter Ardenfors
013-470 80 84

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Unik Resurs i Sverige AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 augusti 2022
  • Ansök senast: 25 september 2022

Besöksadress

Skyttegatan 2 58230 Linköping
None

Postadress

Djurgårdsgatan 56
Linköping, 58229

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024