Ekonomiassistent med fokus på leverantörsreskontra och kundreskontra till M

Ekonomiassistent med fokus på leverantörsreskontra och kundreskontra till M

Arbetsbeskrivning

Om MediCarrier

MediCarrier AB är ett helägt dotterbolag till Region Stockholm. Bolaget är Region Stockholms logistik- och transportföretag. Vi är vårdens externa lager och levererar sjukvårds- och förbrukningsartiklar till kunder i hela länet. MediCarrier utför även samordnade transporter av prover, läkemedel och annat gods, med fokus på effektivitet och låg miljöpåverkan. MediCarrier strävar efter att varje dag leverera varor och tjänster till kunderna i tid och med rätt kvalitet.

Arbetsuppgifter

Som ekonomiassistent hos oss kommer du att arbeta med sedvanligt arbete inom kund- och leverantörsreskontra. Du kommer att fokusera främst på:

• Leverantörsreskontrahantering
• Kundreskontrahantering
• Koncerninternfakturering
• Påminnelse, krav och inkassohantering
• Avstämningar och utredningar
• Ha kund- och leverantörskontakter, telefon och mailhantering
• Övriga administrativa uppgifter inom ekonomi

Kvalifikationer
För att lyckas i rollen ser vi att du är driven med minst tre års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du är en van excelanvändare och har erfarenhet från arbete i ekonomisystem och ordersystem. Erfarenhet från systemen Raindance och IMI-order är meriterande.

Du har gott ordningssinne och arbetar strukturerat samt är ansvarsfull och noggrann. Du är prestigelös och serviceminded och trivs med att hjälpa till där det behövs.

OM ANSTÄLLNINGEN

• Placeringsort: Spånga
• Tjänstgöringsgrad: Heltid, 39,5 timmar
• Tillträde: omgående
• Anställningsform: Visstid, 5 månader
OM ANSÖKNINGSPROCESSEN
• Du gör din ansökan genom att klicka på ansök längst ned i denna annons. Vi vill att du med din ansökan bifogar CV samt personligt brev där du redogör för din relevanta erfarenhet för rollen. Ansökningar som kommer in via brev eller e-post tar vi tyvärr inte med i rekryteringsprocessen.

Vi arbetar kontinuerligt med urval och intervjuer. Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden är slut, så välkommen med din ansökan redan idag!

För frågor om tjänsten - kontakta aktuell rekryterare
• Ansökningsproblem och tekniska frågor - kontakta info@lernia.se

• OM LERNIA
• Lernia är ett av Sveriges största bemanningsföretag och 2018 förmedlade vi 11 400 bemanningskonsulter. Som konsult kan du prova på olika roller, dra nytta av din befintliga kompetens eller kanske ta nästa steg i karriären, samtidigt som du har samma trygghet som hos andra företag. Vi har kollektivavtal och erbjuder bl.a. friskvårdsbidrag, tjänstepension, fem veckors semester, försäkringar enligt kollektivavtal och målsamtal. Välkommen till Lernia – vi är problemlösaren på arbetsmarknaden! Läs mer på lernia.se.

Kontaktpersoner på detta företaget

Maria Passert
0730-922 704
Anders Söderlund
070-695 22 94
Lotta Myllyvainio
072 254 15 10
Fredrik Belin
0722-543 397
Fredrik Belin
072-254 33 97
Lotta Myllyvainio
072-254 15 10
Fredrik Belin
072-2543 397
Fredrik Belin
072 254 33 97
Fredrik Belin

Hanna Karlsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lernia
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 maj 2020
  • Ansök senast: 31 maj 2020

Besöksadress

Lernia Bemanning AB, NYKÖPING
None

Postadress

Sergels Torg 12, Plan 11
Stockholm, 11191

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024