Ekonomiassistent med helhetsansvar

Ekonomiassistent med helhetsansvar

Arbetsbeskrivning

Bra Assistans i Örebro AB arbetar med personlig assistans till människor med funktionsnedsättningar enligt Lagen om Stöd och Service för vissa funktionshindrade (LSS) och Socialförsäkringsbalken och Socialtjänstlagen (SoL). Alla människor har rätt till ett bra liv och det eftersträvar vi på Bra Assistans i Örebro AB - vi styrs av kundens behov! Bra Assistans i Örebro AB har huvudkontor i Örebro men andra kontor i Göteborg, Västerås och Stockholm. Kunder och anställda runt om i hela landet.
Nu söker vi dig med stort servicefokus samt intresse för siffror, ekonomi och administration, för en 50% tjänst, som ansvarig för det dagliga arbetet med ekonomi, inkl. löpande bokföring, lönehantering och upprättande av arbetsgivardeklarationer, samt årsredovisningar. Även andra uppgifter av administrativ karaktär, så som, Försäkringskassan ärenden/förfrågningar, fakturor, excelsammanställning, samt hantera post och paket.
Du kommer även att hantera tidrapporter och övrig personaladministration, då kan du räkna med en hel del avbrott under arbetsdagen i form av telefonsamtal och mail, vilket innebär att vi söker dig med en förmåga att växla mellan arbetsuppgifter.
För att lyckas i rollen som ekonomiassistent hos oss tror vi att du har en avslutad gymnasieutbildning inom ekonomi och god erfarenhet av fakturerings/ekonomisystem. Du är bra på att samarbeta, har ett professionellt bemötande och gillar att ha ordning, reda och kontroll.
Som ekonomiassistent hos oss behöver du tala och skriva obehindrat på svenska och engelska, ha mycket god datorvana samt ha förståelse för det ekonomiska flödet och dess påverkan på organisationen. Du behöver vara noggrann, lösningsorienterad, flexibel och analytisk.
ÖVRIGT: Vi intervjuar löpande och tjänsten tillsätts snarast, enligt överenskommelse. Vi kommer endast att kontakta kandidater som blir aktuella för intervju och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan!
Vi på Bra Assistans värnar om våra kunders säkerhet och trygghet och har som rutin att ta utdrag på samtliga personer som anställs i företaget. Detta innebär att vi vid en anställning kommer begära ett registerutdrag från dig innan du får börja arbeta.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: BRA ASSISTANS I ÖREBRO AB ÖREBRO
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 augusti 2022
  • Ansök senast: 16 september 2022

Besöksadress

Nygatan 15
ÖREBRO

Postadress

BOX 61
ÖREBRO, 70141

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024