Ekonomiassistent med inriktning kundreskontra till Alingsås

Arbetsbeskrivning

Jurek Bemanning Sverige AB

Arbetsbeskrivning
I rollen som ekonomiassistent kommer du att arbeta med den dagliga driften av företagets kundreskontra på vår kunds Shared Service Center. I detta arbete ingår uppgifter såsom kundfakturering, bevakning av krediter och ordersläp, arkivering och avstämningar av fakturor, kontering, hantera påminnelser och krediteringar, underhåll av kundregister samt kontakter med interna och externa kunder.

Vem är du?
Vi söker dig med tidigare erfarenhet av operativt administrativt ekonomiarbete där du är minst gymnasieekonom. Du har en god förståelse för reskontraprocessen och har en god förståelse för löpande kvalitativ bokföring, grundläggande ekonomiska transaktioner, avstämningar och betalningar. Du har goda kunskaper i svenska och engelska, både tal och skrift. Du har god datorvana, framförallt av MS Office och erfarenhet från ekonomisystemet Movex är meriterande men ej ett krav. Som person är du nyfiken, noggrann och hjälpsam. Vidare är du serviceminded och någon som trivs med mycket interna och externa kontakter.

Du erbjuds
Tjänsten ska tillsättas snarast varför vi behöver din ansökan omgående. Tjänsten kommer att inleds med en inhyrning på minst 10 månader men med goda chanser till förlängning. För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Hanna Jakobsson på 031-745 01 20.

Start:
Omgående

Kontaktpersoner på detta företaget

Malin Sjöström
08-525 01 805
Malin Sjöström
0709-721470
Malin Sjöström
08 - 525 01 805
Rakel Jarl
070-972 13 52
Thomas Eklöf

Sara Molin
08-52501818
Caroline Frödén
0766 33 14 44
Amir Norifard
0709-721595
Sara Molin
0766-331445
Hanna Jakobsson

Sammanfattning

Postadress

Grev Turegatan 30
STOCKHOLM, 11438

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024