Ekonomiassistent med inriktning på kundreskontra

Ekonomiassistent med inriktning på kundreskontra

Arbetsbeskrivning

Vi söker till vår kund, ett ledande bolag inom it-infrastruktur en ekonomiassistent som är en stjärna på kundreskontra och pivottabeller. Rollen är ett konsultuppdrag med start omgående och 6 månader framåt på heltid. Vill du arbeta som konsult på ett bolag där påverkansmöjligheten är stor och teamkänslan är viktig för att ta sig framåt? Då är det dig vi letar efter. Urval kommer att ske löpande.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
• Löpande arbetsuppgifter såsom mailsupport, telefon
• Bedömning av stoppad order pga förfallna fakturor
• Bokslutsarbete – uppbokning befarade kundförluster, avstämning reskontra och diverse interna bokningar.
• Inkassohantering – inkassofil, inkassobetalningar, ärendehantering i Inkassobolagets portal samt inkommande mail. Konkurser, likvidationer, rekonstruktioner och betalningsföreläggande.
• Proaktiv kundkontakt
• Utredning oplacerade betalningar
• Service interna och externa kunder


Vem är du?
• Gymnasial utbildning eller motsvarande inom ekonomi
• Goda kunskaper i Officepaketet generellt framför allt Excel, där pivottabell och vlockup kunskaper krävs.
• Ett par års erfarenhet inom liknande arbetsuppgifter eller som ekonomiassistent.
• Erfarenhet av inkassohantering och samarbete med Inkassobolag.
• Erfarenhet av bokslutsarbete som avstämning av reskontra.
• Erfarenhet att hantera inkommande frågor både internt och externt.
• Erfarenhet att ge service både internt och externt.
• Goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift

• Meriterande: Navision och/eller SAP



Som person antar vi att du gillar att arbeta med andra. Du är lyhörd och lyssnar, kommunicerar och löser problem på ett konstruktivt sätt. Tar ansvar för dina arbetsuppgifter samt tar ansvar för hela gruppens prestation. Planerar arbete i förväg. Organiserar och prioriterar aktiviteter effektivt. Sätter upp och håller deadlines. Du har inga problem att fatta snabba beslut och tar initiativ. Sätter igång aktiviteter och uppnår resultat. Du har lätt för att anpassa sig till ändrade omständigheter. Kan snabbt förändra sitt synsätt och tillvägagångssätt samt kan du varva mellan olika uppgifter under dagen. En annan bra egenskap är att vara lugn och trygg samt att du behåller ett realistiskt perspektiv på situationer och fokuserar på rätt saker.




Om verksamheten
Rollen är ett konsultuppdrag på 100% med start omgående och 6 månader framåt. Du kommer vara anställd av Poolia Ekonomi. Vi är måna om att du som konsult hos oss skall trivas både ute på din arbetsplats samt som anställd av Poolia. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar och tjänstepension. Vi erbjuder dig även friskvårdsersättning, rabatter på olika träningsanläggningar och sociala aktiviteter som anordnas av Poolia. Vid din sida har du en konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig ute på din arbetsplats så att du blir framgångsrik i ditt uppdrag.

Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Jenny Pizzignacco

Asaad Amaya

Frida Aronson

Elisabeth Axelsson

Sebastian Monadjemzadeh

Filippa Finnström
08-555 650 28
Sebastian Monadjemzadeh
08-555 540 12
Anton Rådh

Johan Iggbom

Johan Iggbom

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Ekonomi AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 maj 2021
  • Ansök senast: 4 juni 2021

Besöksadress

Box 207, Stockholm
None

Postadress

None
., .

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024