Ekonomiassistent med kundreskontraerfarenhet

Arbetsbeskrivning

Är du en driven ekonomiassistent med erfarenhet av kundreskontra?Adecco är världens största bemanningsföretag och HR-partner.I Sverige har vi ca 50 kontor och 5000 anställda.Våra verksamhetsområden är Recruitment, Outsourcing, Staffing Services och Human Capital Solutions.Adecco är ett auktoriserat bemanningsföretag. Adecco Stockholm Finance & Legal är ett affärsområde med tjänster hos kunder inom bank- och försäkringsbranschen, hos finansbolag, advokat- och juristbyråer samt på olika ekonomiavdelningar, finansavdelningar och juristavdelningar.. Nu söker vi på Adecco Finance & Legal en ekonomiassistent med goda kunskaper ifrån kundreskontra till kund inom mediebranschen! Arbetsuppgifter Du kommer att vara en del av en grupp på fem personer där du självständigt ansvarar för kundreskontran.Dina arbetsuppgifter kommer främst att innefatta kreditkontroll på nya kunder, fakturering, bokning av kundinbetalningar, påminnelser och inkassohantering, kreditering och avstämningar.Du kommer att arbeta efter dagliga deadlines vilka är av största vikt att du följer för att lyckas bra i rollen.Vidare har du mycket kontakter internt med säljare och även med kunder. Vår kund är ett säljorienterat företag som präglas av en föränderlig miljö och ett högt tempo. Erfarenhet Vi söker dig som minst är gymnasieekonom.Har du en ekonomiutbildning från universitet eller högskola ses det som meriterande.Du har tidigare erfarenhet av kundreskontra och stort intresse för redovisning.Vidare har du goda datakunskaper, främst i Excel, och har du kunskaper i affärssystemet Scala ses det som ett plus.Du behärskar även engelska väl i både tal och skrift. Personliga egenskaper Vi lägger stor vikt på dina personliga egenskaper.För att passa i rollen och trivas i gruppen ser vi att du är social, framåt och flexibel som person.Du har god kommunikativ förmåga, är ödmjuk i din framtoning samtidigt som du kan säga ifrån i situationer där det krävs.Viktigt är även att du är självgående, strukturerad och har förmåga att prioritera. Att jobba som konsult innebär många möten med nya människor och du kommer att trivas om du har lätt att ta kontakt, gillar okända miljöer och nya branscher!Du tycker om att komma med ideer, hjälpa andra och vet vad du kan tillföra. Vi erbjuder Beroende på vad du vill och kan ger vi dig möjligheten till intressanta uppdrag på attraktiva företag, till tjänster som kanske aldrig kommer ut på den öppna marknaden.Konsultrollen kommer att ge dig massa ny erfarenhet, spännande inblickar i olika verkligheter och ett ständigt växande kontaktnät.Vi tycker att det är viktigt att våra medarbetare mår bra och vi bidrar till detta bl.a. genom friskvårdsbidrag och rabatter på träningskort.Du omfattas även av försäkringar och har tillgång till företagshälsovård. Fakta om anställningen Tjänsten som ekonomiassistent ska tillsättas i april och avser heltid med sedvanliga kontorsarbetstider.Uppdraget pågår åtminstone till och med januari 2011. Som konsult är du tillsvidareanställd i Adecco Sweden och jobbar via olika uppdrag som matchar din kompetens. Ansök Du är välkommen att ansöka så snart som möjligt.Rekryteringsarbetet kommer att ske löpande under ansökningstiden.Ansökan sker genom att du registrerar dig på vår hemsida www.adecco.se och ansöker därifrån, följ denna länk: http://iem-se-candidate.adeccoweb.net/_general/datapages/vacancy/vacancyvisualizationbycandidate.asp?lVaca

Sammanfattning

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024