Ekonomiassistent med lön till halvtidsuppdrag

Arbetsbeskrivning

SJR in Scandinavia (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag med inriktning mot Ekonomi och Bank & Finans. Sedan 1993 har SJR byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi är idag ca 200 anställda och har kontor i Stockholm, Malmö och Göteborg. Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på First North-listan. Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå. SJR arbetar med uppdrag till privata näringslivet, myndigheter och statliga bolag.

Är du en ekonomiassistent som är sugen på ett långt, roligt uppdrag hos en innovativ kund med sikte på framtiden? Jättebra, då har vi lösningen!

Vi söker dig som gillar att jobba i ett högt tempo och har en utmärkt multitaskingförmåga. Du har inga problem med att hugga i lite där det krävs och är noggrann och prestigelös. Vår kund håller till i otroligt trevliga lokaler i centrala Malmö och företagsklimatet kännetecknas av en glad stämning, en del bus och ett starkt lösningsfokus. Start på detta uppdrag är i mitten av maj.

Arbetsuppgifter

* Löpande bokföring
* Kundreskontra
* Lönehantering
* Fakturering
* Månadsavstämningar
* Assistera vid rapportering och framtagning av nyckeltal
* Reseräkningar
* Övrig administration

 

Lämplig bakgrund

Du har någon form av ekonomisk utbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet och känner dig trygg i din yrkesroll. Du bör ha jobbat som ekonomiassistent tidigare och är självgående och drivande i frågor som berör dina områden. I rollen ingår också ett delat ansvar över växeltelefonen som ringer lite då och då. Har du erfarenhet av att ha jobbat i Visma Compact och/eller Visma lön 300 så anses det som meriterande.

Så ansöker du

Låter detta uppdrag intressant? Skicka gärna in din ansökan omgående då vi arbetar med löpande urval. Har du några frågor om tjänsten eller processen är du varmt välkommen att kontakta Elina Alkesund på 040-665 51 03.

Konsult hos SJR

Som konsult hos SJR ska du drivas av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med vårt goda renommé och varumärke samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär. Som konsult hos SJR har du nära kontakt med din personliga konsultchef och SJR anordnar regelbundet konsultträffar där du möter dina arbetskollegor som arbetar på andra uppdrag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Elisabeth Khera
+46 404 55 19
Malin Vindenberg
+46 8-407 55 20, +46 707-471 59 11
Elisabeth Khera
+46 8 407 59 19
Pernilla Häglund
+46 8-407 55 42, +46 707-647 16 42
Patrik Asperö
+46 8-407 55 41, +46 707-647 16 41
Jannika Skoglund

Tomas Vinnersten

Sebastian Anderson

Tomas Vinnersten
+46 0406655105, +46 0766471614
Kristina Bennet
+46 040-6655103

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR AB Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Deltid
  • Marknadsmässig
  • Tillsvidare Tillsvidare
  • Publicerat: 10 mars 2015

Besöksadress

Kungsgatan 48B
GÖTEBORG

Postadress

Box 7420
Stockholm, 10391

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024