Ekonomiassistent med löneansvar

Ekonomiassistent med löneansvar

Arbetsbeskrivning

Om Gärsnäs AB

Gärsnäs grundades 1893. Det är ett familjeägt företag och drivs sedan 2003 av Anna och Dag Klockby tillsammans med Åke Axelsson. Åke ritade sin första stol åt Gärsnäs 1963 och har sedan dess gett upphov till över hundra stolar. Tillverkningen sker i skånska Gärsnäs, men vill du se och känna på möblerna är du välkommen till vårt showroom i Stockholm. Där har vi inrett en våning på Skeppsbron för att du ska kunna uppleva möblerna i sin rätta miljö.

Vi gör möbler för människor. Inte för konsten eller kostnadseffektiviteten, utan för dig som ska använda den. Vi gör våra möbler för ditt hem. För hotellen du besöker och matsalarna du äter i. För dina måltider, dina möten, dina stunder för dig själv. För oss har varje möbel har sitt eget syfte. Därför gör vi varje möbel på sitt eget sätt. Men alltid med samma tanke. Den ska vara vacker att titta på, skön att sitta i och hålla för att användas. Om och om igen. Det var därför vi startade i Gärsnäs, där virket växte alldeles intill fabriken. Askträden, ekarna och den skånska rödboken. Med snickare som respekterade varje årsring och hade en passion för hantverket. Och en passion för att lära det vidare.

Det är 127 år sedan nu, och än idag jobbar vi efter samma filosofi. Med samma material, i samma fabrik och med kunskap som byggts upp i generationer. Men vårt viktigaste jobb görs inte i Gärsnäs. Det görs överallt. För oss är varje möbel en upptäcktsfärd. En resa genom tid och rum. Till hantverkets historia och formgivningens framtid. Till platsen för möbeln och dig som ska använda den. För ska vi göra möbler för människor får vi aldrig sluta undra. Aldrig sluta fråga och aldrig sluta att förundras. Vi måste alltid leta, prova, misslyckas och förbättra, tills varje vinkel är genomtänkt och varje detalj har en avsikt.

Det är så vi bygger möbler i Gärsnäs. Med klassiskt hantverk.
Gedigna material. Och en aldrig sinande nyfikenhet.

Arbetsbeskrivning

Hos oss kommer du att ha ansvar för den löpande redovisning såsom kund- och leverantörsreskontra, moms- och skattedeklarationer samt avstämningar. Du kommer också att ansvara för löner för ett 40-tal anställda som omfattar både kollektivanställda och tjänstemän. I dina arbetsuppgifter ingår förstås all rapportering till myndigheter och frågor från personal gällande löner och kollektivavtal. I rollen ingår också att vara behjälplig inom kundsupport och kunna avlasta där delar av dagen. Omfattning på tjänsten är initialt 75-80%, men kan på sikt bli 100%.

Profil

Vi söker dig som arbetat med löpande redovisning och löner i ett mindre eller medelstort företag och trivs när dina arbetsuppgifter spänner över ett stort område. Vi tror att du tidigare har arbetat i en liknande tjänst, eller som redovisningskonsult, och har minst 5 års erfarenhet inom området. Vi ser gärna att du har erfarenhet från tillverkande företag men det är inget krav.

Som person besitter du ekonomens självklara egenskaper såsom noggrannhet, struktur och ansvarstagande. Du är enkel och jordnära och duktig på att kommunicera såväl internt som externt. Du sätter en ära i att ha stor kunskap om ditt ansvarsområde. Det du inte vet, det tar du reda på. Självklart ser vi gärna att du är en positiv och glad person som älskar att ge god service.

Engelska är ett krav då en del kontakt med kunder och leverantörer sker med utlandet. Det är viktigt att du har god vana vid att arbeta i större affärssystem. Har du vana av Monitor och Agda är det en merit, men absolut inget krav.

Denna rekryteringsprocess

I denna rekrytering samarbetar Gärsnäs AB med HIREQ. För ytterligare information kring tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Ingrid Duvander. Då vi gör ett löpande urval ser vi gärna din ansökan så fort som möjligt!

Kontaktpersoner på detta företaget

Johan Sahlin
0411-55 55 52
Ingrid Duvander
0411-55 55 51
Johan Sahlin
0411-55 55 52 0411-555552
Johan Sahlin
0411-55 55 52
Ingrid Duvander
0411-55 55 51
Nicole Areskoug
0735212887
Alpar Simon
+46705083029
Thomas Nevlin

Nicole Areskoug
0411-55-55-56

Sammanfattning

  • Arbetsplats: HIREQ AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 maj 2020
  • Ansök senast: 14 juni 2020

Besöksadress

Svartgränd 1
YSTAD

Postadress

Svartgränd 1
YSTAD, 27143

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024