Ekonomiassistent med lönekompetens

Ekonomiassistent med lönekompetens

Arbetsbeskrivning

Har du grundläggande erfarenheter inom ekonomi/lön och har ett öga för siffror och struktur? Har du dessutom passion för att hjälpa andra människor? Då kan denna tjänst vara rätt för dig!

Om uppdraget

Vi söker dig som vill utvecklas i ekonomirollen. Du kommer att ingå i ett team med 3 kollegor som tillsammans utgör ekonomiavdelningen.

Dina främsta arbetsuppgifter kommer vara kopplat till löneadministration som t ex löpande registrering av löneunderlag samt attestering inför lönekörningen innan vår externa lönepartner tar vid. I arbetsuppgifterna ingår att stötta både chefer och medarbetare i det dagliga arbetet vad gäller ekonomi/lön.

Förutom att du kommer att ha ett nära samarbete med vår lönepartner kommer du även att samarbete med kollegorna på HR.

Över tid kommer arbetsuppgifterna att utökas till andra uppgifter inom ekonomiavdelningen som t ex arbete med bokföring, avstämningar, periodiseringar, rapporteringar till förberedelse av månads- och årsbokslut.

Vidare kommer du att vara delaktig i arbetet med att implementera vårt nya ekonomisystem.

Bli vår nästa GDM’are

Vi tror att du har eftergymnasial utbildning inom ekonomi och/eller löneadministration. Kanske har du gått YH-utbildningen ”redovisningsekonom med lönekompetens”, alternativt har du motsvarande arbetslivserfarenhet.

Vi ser att du har något års erfarenhet av ekonomiarbete och lön. Du har goda systemkunskaper inom Windows och Office. Du kan uttrycka dig obehindrat på svenska i tal och skrift.

Du är driven och tar gärna egna initiativ och trivs med att arbeta självständigt och strukturerat , du är van att prioritera dina arbetsuppgifter. Du ser möjligheter till lösningar för att effektivisera och utveckla både på kort och lång sikt.

Vidare har du förmågan att behålla lugnet och fokusera på rätt saker vid arbetstoppar. Då rollen innebär många kontaktytor är det viktigt att du har lätt för att skapa goda relationer och du samarbetar på ett bra sätt.

Vi erbjuder dig:

• Möjlighet att göra skillnad i vår resa framåt
• En varierad arbetsvardag med goda möjligheter att utvecklas
• En prestigelös kultur
• Ett bra förmånspaket

Om GDM:
Vi värdesätter våra medarbetare högt och lägger stor vikt för att alla ska ha en bra arbetsmiljö. Vi är ca 140 medarbetare och vi finns i Sundsvall, Östersund, Umeå, Gävle och Stockholm. Hos oss arbetar du i en stimulerande och modernt anpassad miljö. Vi erbjuder fantastiskt fina kontor! (Fjärde finaste i Sveriges, faktiskt).

Vi siktar mot att bli bäst i Sverige inom vårt gebit: Funktionell it, där vi är starka inom infrastruktur, drift och support. Läs mer om oss på www.gdm.se

Söker du efter spännande utmaningar och vill utvecklas? Välkommen med din ansökan!

Din ansökan:
Sista ansökningsdag 8 januari.

Start: Enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid 100 %
Anställningsform: Tillsvidare
Placeringsort: Sundsvall
Kontaktperson: Fredrik Larsmarker; vVD, tfn: 073-059 45 70, E-post: fredrik.larsmarker@gdm.se

Ansökan görs på vår hemsida gdm.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: GDM Konsult
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 december 2022
  • Ansök senast: 8 januari 2023

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024