Ekonomiassistent med reskontraprofil för halvtidsuppdrag i Helsingborg

Ekonomiassistent med reskontraprofil för halvtidsuppdrag i Helsingborg

Arbetsbeskrivning

Kort om tjänsten
Är du en fena på reskontra, har vana från Navision och kan göra en viktig insats på halvtid? Till vår kund Heras i Helsingborg, belägen på Berga, söker vi en ekonomiassistent med ett par års erfarenhet av kund- och leverantörsreskontra för att stötta nuvarande team åtminstone fram till september med start så fort som möjligt. Läs mer nedan och välkommen att höra av dig om du vill ha mer information.

Om verksamheten
Heras AB designar, tillverkar, installerar och servar områdesskyddslösningar inom företags-, gemenskaps- och industrisektorerna. De är ca 100 medarbetare i Sverige på 6 olika platser och verkar även internationellt med rötter i Nederländerna. De beskriver sin företagskultur som inkluderande och öppen där alla medarbetare ställer upp för varandra – i vått och torrt. Heras sitter i luftiga och moderna lokaler, smidigt beläget på Berga Industriområde.

Uppdraget är en del av vår konsultverksamhet där du kommer att vara anställd av Dreamwork och arbeta som konsult hos Heras AB.

Mer om tjänsten
På ekonomiavdelningen arbetar ekonomichef, redovisningschef, Business Controller samt två ekonomiassistenter som hanterar kundreskontra och leverantörsreskontra. Här arbetar man i bästa laganda med högt i tak!

I rollen som ekonomiassistent stöttar du nuvarande ekonomiassistenter i deras reskontraarbete under en tid då rutinbeskrivningar ska skapas, processer ska säkras, kompetensutbyte ska ske för att lägga en stabil grund framåt. Här är ditt bidrag viktigt och uppskattat. Då uppdraget löper över sommarmånaderna blir troligen rollen utökad under denna period för att täcka upp i semestertider.

Dina arbetsuppgifter blir bland annat:
• Leverantörsreskontran
• Kundreskontran
• Övriga administrativa uppgifter
Arbete görs i systemen Pagero, Tensoft och Navision

Leverantörsreskontran:
• Ankomstregistrering av leverantörsfakturor
• Kontering av leverantörsfakturor
• Scanning av leverantörsfakturor till attestant
• Kostnadsföring av leverantörsfakturor

Kundreskontran:
• Uppläggning av nya kunder/höjning av befintliga kunder
• Fakturering
• Bokning av inbetalningsjournal

Övriga administrativa uppgifter:
• Öppna posten och ankomststämpla
• Fördelning av inkommande mail till info-mailen:
o Skriva ut leverantörsfakturor
o Vidarebefordra förfrågningar till försäljningskontor/säljare
• Övrigt


Din profil
Vi söker dig som har minst något års erfarenhet av reskontraarbete. Som person är du självklart noggrann, strukturerad, ordningsam och har lätt för att samarbeta. Du kan ta till dig nya system och är inte rädd för att stötta där det behövs. Du är prestigelös, har lätt för att kommunicera och ser gemenskapen och samarbetet med kollegor som en självklarhet.

Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift. Om du har erfarenhet av ERP-systemet Navision är det ett stort plus.

Ansökan
Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt. Urvalsprocessen sker löpande.

Om Dreamwork
På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.

Kontaktpersoner på detta företaget

Jenny Persson
042-176608
Frida Ellingsen
0470-745554
Jenny Sini
046-460 23 02
Jenny Sini

Frida Ellingsen
0470-74 55 54
Mahlin Glyré

Måns Persson
0761-45 27 10
Mahlin Glyré
042 - 17 66 11
Patrik Staaf
042-176618
Annika Sjöberg
08-446 47 09

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Dreamwork Scandinavia AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 december 2022
  • Ansök senast: 19 januari 2023

Besöksadress

Drottninggatan 1, Helsingborg
None

Postadress

Birger Jarlsgatan 10
Stockholm, 11434

Liknande jobb


3 juni 2024

3 juni 2024