Ekonomiassistent med sinne för struktur och god service

Ekonomiassistent med sinne för struktur och god service

Arbetsbeskrivning

Partille kommun har idag nära 40 000 invånare och är en förstad i utveckling. Det är upp till oss 2 900 anställda att leverera kvalitet och service som gör det gott att växa upp, arbeta och leva i Partille. Detta med grund i våra värdeord: allas lika värde, professionalitet och framåtanda.

I Partille kommun är samtliga ekonomer placerade och arbetar på den centrala ekonomienheten. Enheten består av två ekonomiassistenter, tio ekonomer, två controllers, en redovisningsansvarig, en enhetschef för ekonomienheten och kommunens ekonomichef.

ARBETSUPPGIFTER
Ekonomienheten i Partille kommun söker nu en ekonomiassistent med huvudsaklig inriktning mot kundreskontra som vill vara med och stärka upp våra ekonomiadministrativa processer.

Som ekonomiassistent hos oss arbetar du med samtliga delar som ingår i kundreskontra, såsom inbetalning, fakturering, avstämning, kravhantering och support till så väl interna som externa kunder. Vi vill ständigt ligga i framkant och därför är utveckling av kundreskontraprocesserna samt implementering av nya och smarta arbetssätt en viktig del i arbetet.

KVALIFIKATIONER
Vi vill att du som söker har en utbildning inom ekonomi, redovisning alternativt kunskap/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Vi vill också att du har god dator- och systemvana och ett naturligt digitalt arbetssätt.

Det är meriterande om du arbetat i en liknande roll tidigare och förstår innebörden av kundreskontra. Likaså är det meriterande om du har erfarenhet av systemen VISMA och EDP Future.

Som person är du strukturerad och tar stort ansvar för dina arbetsuppgifter och driver processerna vidare. Du planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt och sätter upp och håller tidsramar. I ditt dagliga arbete kommer du att ha många kontakter både internt och externt. Vi vill därför att du är social och hanterar både glada chefer, arga kunder och trevliga kollegor med gott mod. Vi tror att du har ett professionellt bemötande, en hög servicekänsla och att du kommunicerar obehindrat, i både tal och skrift, på svenska.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Varmt välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Arbetstiden är förlagd till dagtid på vardagar, flextidsavtal tillämpas.

Vi eftersträvar mångfald bland personalen avseende kön, ålder och kulturell/etnisk bakgrund.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka online via länk i annonsen och inte via e-post eller i pappersformat.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Sammanfattning

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024