Ekonomiassistent med tekniskt intresse till stat

Arbetsbeskrivning

Academic Work söker för kunds räkning en ekonomiassistent. Vår kund är en statlig koncern inom flygbranschen. De har för närvarande 11 flygplatser i Sverige och arbetar för en så liten klimatpåverkan som möjligt. Vår kund strävar efter att uppnå den bästa tillgängligheten som Sverige behöver för att lätt kunna ta sig till andra delar i Sverige och Europa.

Uppdraget är en del av vår personaluthyrning vilket innebär att du kommer att vara anställd av Academic Work men arbeta som konsult hos vår kund.

ARBETSUPPGIFTER
Som ekonomiassistent kommer du att hjälpa ekonomiavdelningen med fakturering och registrering. Du kommer också att vara behjälplig med rättningar i eventuella faktureringsfrågor och andra administrativa sysslor. Det kommer inte endast handla om regelrätta ekonomiassistentsysslor utan också en hel del statistik, logiskt och analytisk tänkande.

Utvecklingsmöjligheter:
Här har du möjlighet att få ta stort ansvar samt att utveckla dina kunskaper inom ekonomi, teknik och service. Det finns också goda chanser till att fortsätta jobba extra under terminerna.

VI SÖKER DIG SOM
Är student med minst ett år kvar av dina studier och gillar att arbeta i högt tempo och vill skaffa dig en bra erfarenhet inom ekonomi, teknik och service innan examen. Vi ser att du som söker studerar någon teknisk eller matematisk utbildning och är bra på att uttrycka dig i båda tal och skrift. Eftersom det kan förekomma en del kommunikation på engelska är det viktigt att du känner dig säker i det engelska språket. Mycket av arbetet sker vid datorn, därför bör du även ha god datavana och ha kunskaper i Excel.

Det är meriterande om du har jobbat med fakturering eller som ekonomiassistent tidigare samt har en teknisk eller ekonomisk bakgrund eller erfarenhet från resebranschen. Det är även meriterande om du talar andra språk, men inte ett krav.

Som person är du snabbtänkt och har en känsla för service. Vidare bör du ha en god analytisk förmåga.

START: Omgående
UPPDRAGETS UPPSKATTADE OMFATTNING: Cirka 16 timmar/vecka, men mer under sommaren
UPPSKATTAD ARBETSTID: 08.00 ? 16.30
PLATS: Norrköping
KONTAKT: Frida Bragazzi, 013-24 41 00
URVAL: Sker löpande

Genom att ansöka till tjänsten via mail godkänner du registrering av dina personuppgifter i vårt affärssystem. Mer information om lagring av dina personuppgifter hittar du här.

Academic Work är Home of the Young Professionals. Vi vänder oss till dig som är akademiker och har några års arbetslivserfarenhet, är nyutexaminerad eller fortfarande studerar på högskola/universitet. Hos oss kan du arbeta som uthyrd konsult på specifika kunduppdrag eller bli anställd direkt hos ett kundföretag via vår rekryteringsverksamhet. Läs mer på www.academicwork.se.

Kontaktpersoner på detta företaget

Konsultchef Kristina Hammarlund
013-24 41 40
Sandra Bohlin
0736-44 85 55 013-470 9606
Rekryteringskonsult Cathrin Eklund Lövstedt
013-244109 0736-448506
Rebecca Berg

Karolina Knutsson

Consultant Manager Anna Fransson
013-474 5178
Konsultchef Kristina Hammarlund
013-24 41 40
Consultant Manager Kristina Hammarlund
013-24 41 40
Cathrin E.Lövstedt

Martin Danielsson

Sammanfattning

Besöksadress

Drottninggatan 23
None

Postadress

Drottninggatan 23
LINKÖPING, 58225

Liknande jobb


Adminstratör

Adminstratör

5 juni 2024

Project Manager

5 juni 2024