Ekonomiassistent på 50% till statlig verksamhet i Uddevalla

Ekonomiassistent på 50% till statlig verksamhet i Uddevalla

Arbetsbeskrivning

Vi letar efter en Ekonomiassistent på 50% till en statlig verksamhet i Uddevalla. Till en början kommer ett första avtal att skrivas på 3 månader men det finns goda möjligheter att bli förlängd efter detta. Behovet av en konsult hos denna kund till oss, har uppstått pga hög arbetsbelastning inom det administrativa teamet. Vi intervjuar löpande så se till att söka tjänsten redan nu. Välkommen!

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Som Ekonomiassistent på deltid hos denna verksamhet kan du vara flexibel med hur du förlägger dina arbetstimmar. Det viktigaste är att du följer arbetsplatsens behov. Du ingår i det administrativa teamet bestående av ca 7 personer och rapporterar till en administrativ chef. Du ansvarar för ekonomiadministrationen och kommer att jobba med t.ex. följande:
• Löpande bokföring
• Sammanställa redovisningsunderlag
• Kontakt med avdelningschefer för hantering av kvitton och fakturor

Utöver detta kommer det att tillkomma lite allmän kontorsadministration runt t.ex. Proceedo, beställning av kontorsmaterial etc.

Vem är du?
Vi letar efter en prestigelös Ekonomiassistent som är ordningsam och tar ett stort ansvar för sina arbetsuppgifter. Du är inte rädd för att fråga om hjälp av övriga kollegor och du tar initiativ som gör att du för arbetet framåt. Som person är du även noggrann och strukturerad.

Erfarenhetsmässigt så behöver du ha jobbat med ekonomi tidigare för att snabbt sätta dig in i dina arbetsuppgifter. Du behöver dock inte någon väldigt djupgående kunskap inom ekonomi, utan något år med hantering av ekonomiadministration samtidigt som du är en driven och snabblärd person, passar bra i denna roll. Vi ser positivt på gymnasieutbildning med inriktning ekonomi.
Du behöver vara flytande i svenska, både skriftligt och muntligt.

Det är meriterande om du har jobbat med Agresso Unit4 och upphandlingssystemet Proceedo.

Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Väst AB
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 januari 2023
  • Ansök senast: 27 januari 2023

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024