Ekonomiassistent på 75% i Enköping

Ekonomiassistent på 75% i Enköping

Arbetsbeskrivning

Kommunalt uppdrag i Enköping! Är du ekonomisk och administrativt kunna är detta rollen för det!

Om uppdraget

Vi söker nu en ekonomiassistent till vår kund i Enköping som arbetar med vatten och avfall. Startdatum för uppdraget är 1 december och kommer sedan pågå i sex (6) månader. Det är ett deltidsuppdrag på 75% med viss flexibilitet i arbetstider, detta sker i samråd med ansvarig på plats, dock måste det genomföras under kontorstider. Fördelaktigt är att vara på plats men vid behov och när arbetsuppgifterna tillåter finns det utrymme för distansarbete. Du kommer till ett team bestående av fyra personer varav en teamledare, en ingenjör samt två handläggare.

Dina arbetsuppgifter

Till denna roll söker vi en självständig assistent som är trygg med att ta ansvar för sina tilldelade arbetsuppgifter. Detta innefattar att arbeta strukturerat och driva egna processer. Det finns uppsatta mål och resultat som du tillsammans med kollegor kommer att arbeta mot. Avdelning som du kommer att vara ekonomiassistent på ansvarar för kommunalt vatten och avlopp. Arbetsuppgifter kopplat till detta är bland annat att registrera och hantera inkomna kundärenden samt ansökningar om VA-anslutningar. Detta kan även innebära att komplettera ansökningshandlingar och skicka ut information samt arbeta för att ge deras kunder bästa möjlig service.

Ytterligare arbetsuppgifter kopplat till detta uppdrag är:

- Registrera vattenmätarbyten

- Skapa fakturaunderlag

- Registrera ägarbyten

- Hantering av post/fakturor som kommer i retur

- Vid behov kan det tillkomma enklare arkivarbete, samt övriga arbetsuppgifter av ekonomiassistentkaraktär (med fokus på VA)

Dina kvalifikationer

- Godkänd och avklarad gymnasieutbildning

- Tidigare arbetslivserfarenhet av liknande arbetsuppgifter

- Flytande i svenska i såväl tal som skrift

- God digitala kunskaper

För uppdraget krävs det att du snabbt kan sätta dig in i nya arbetsuppgifter och ha god kommunikativ förmåga. Arbetet innebär samarbete med kollegor samt kontakt med externa aktörer. Att vara självgående, serviceinriktad och strukturerad en viktigt för denna roll.

Meriterande

- Tidigare arbetslivserfarenhet som ekonomiassistent och arbete med faktureringsunderlag

- Tidigare arbetslivserfarenhet på en kommun

Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan

Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 2023-11-21

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Alicia Belila, alicia.belila@bemannia.se

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 072 881 30 00

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Kontaktpersoner på detta företaget

Annahita Yassarati

Kristina Fransson

Alexandra Lindholm

Linda Solini

Malin Strandberg

Lisa Målberg

David Målsäter

Madeleine Fransson
08 – 122 00 450
Antonia Rodhe

Erika Hansson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bemannia
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 november 2023
  • Ansök senast: 21 november 2023

Besöksadress

Sveavägen 155, Stockholm
None

Postadress

Sveavägen 155
Stockholm, 11346

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024