Ekonomiassistent på 75% – långsiktig roll i kreativ miljö

Arbetsbeskrivning

SJR in Scandinavia (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag med inriktning mot Ekonomi och Bank & Finans. Sedan 1993 har SJR byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi har kontor i Stockholm, Malmö och Göteborg. Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på Nasdaq OMX First North. Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå. SJR arbetar med uppdrag till privata näringslivet, myndigheter och statliga bolag.

Vad innebär rollen?
I den här rollen hos vår kund ingår du i ett team om fem ekonomiassistenter och arbetar på en centralt belägen arbetsplats i ett öppet och trevligt kontorslandskap. Du har i din roll tät kontakt med företagets Shared Service Center utomlands och du arbetar i stort med fakturahantering/-frågor, fordringar, orderdifferenser och support inom organisationen. Du använder dig av både svenska och engelska i ditt arbete och är del av en stor, global organisation.

Vår kund har ett långsiktigt behov. Arbetet sker på deltid 75% med start så snart som möjligt (inom ett par månader). Tjänsten innebär att du fungerar som vår SJR-konsult och för rätt person finns möjlighet att efter några månader fortsätta som anställd hos företaget. Beläggningsgraden kan efter cirka ett år komma att övergå i heltid.

Vem söker vi?
Vi söker dig med någon ekonomisk utbildning och praktisk erfarenhet av rollen som ekonomiassistent. Det är viktigt att du genom utbildning och/eller erfarenhet har god redovisningskunskap. Av vikt är även att du har god systemvana inklusive goda Excelkunskaper samt att du är trygg i kommunikation på engelska.

På ett mer personligt plan är av vikt att du är en person som har viljan och drivet att ta tag i saker och att du gärna lär dig nya saker. Du är van att snabbt sätta dig in i nya miljöer och du tar gärna och enkelt till dig nya arbetsuppgifter. Din kontaktyta med utlandet innebär att du bör vara trygg i dig själv och att kommunicera med olika typer av människor.

Din ansökan
Har du frågor eller funderingar är du varmt välkommen att kontakta Karin Fors 031-333 54 75. Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med att skicka oss din ansökan.

Konsult hos SJR
Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med vårt goda renommé och varumärke samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär.

Som konsult har du nära kontakt med din personliga konsultchef och SJR anordnar regelbundet konsultträffar där du möter dina arbetskollegor som arbetar på andra uppdrag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Hanna Niklasson
+46 31 3335473
Hanna Niklasson
+46 031 3335473
Karin Fors
+46 031 333 54 75
Caroline Karlsson
+46 031 333 54 71
Helena Åhs
+46 031 333 54 85
Sandra Hellström
+46 031 333 54 76
Liina Fagerberg
+46 031 750 33 91
Amanda Karlsson
+46 31-3335488, +46 766471653
Linda Orrö
+46 (0)31 333 54 72

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR AB Göteborg Göteborg
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Deltid
  • Enligt överenskommelse
  • Deltid/Tillsvidare Tillsvidare
  • Publicerat: 3 oktober 2016

Besöksadress

Kungsgatan 48B
None

Postadress

Kungsgatan 48B
Göteborg, 41115

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024