Ekonomiassistent på deltid till Imab i Helsingborg

Ekonomiassistent på deltid till Imab i Helsingborg

Arbetsbeskrivning

Nu finns möjligheten för dig som vill bli en del av ett stort företag att göra Imab sällskap i rollen som ekonomiassistent. Vi söker dig som är nyfiken på att vidareutveckla dina kunskaper inom ekonomi samt är strukturerad, noggrann och kommunikativ som person. Detta är en fantastisk möjlighet för dig som vill ha ett meriterande jobb vid sidan av dina studier och utvecklas inom ekonomi. Jag ser gärna din ansökan redan idag, vi tillämpar löpande urval!

OM TJÄNSTEN
Imab är ett handelsföretag med ett i bredd och djup lokalt/regionalt anpassat proffssortiment inom produktområdena stål, verktyg, industrivaror, byggvaror och förnödenheter. De fokuserar på försäljning till yrkeskunder inom industri, byggnation, service och offentlig förvaltning.

Imab söker nu förstärkning i form av en ekonomiassistent på deltid. I rollen kommer du vara behjälplig med det ekonomiska arbetet, varpå du främst kommer hantera leverantörsfakturor. Introduktionen sker på plats, därefter erbjuds du flexibiliteten att kunna arbeta hemifrån. Vi ser att du är tillgänglig cirka 16 timmar i veckan.

#

Du erbjuds en arbetsmiljö med god sammanhållning, trevliga och hjälpsamma kollegor samt en fot in i en större organisation. Självklart kommer du få en introduktion av dina nya kollegor när du börjar tjänsten. Som konsult för Academic Work erbjuder vi dessutom stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
- Hantera leverantörsfakturor

VI SÖKER DIG SOM
- Studerar en eftergymnasial utbildning, gärna ekonomi och har minst 1 år kvar av studierna
- Har en förståelse för det ekonomiska flödet, antingen genom arbetslivserfarenhet eller studier
- Behärskar svenska i tal och skrift

Det är meriterande om du har arbetat i en liknande roll tidigare.

Som person är du

Strukturerad, noggrann och kommunikativ. Du sätter självständigt upp tidsplaner för hur arbetet ska fortskrida, planerar och organiserar ditt arbete på ett effektivt sätt. Du är uppmärksam på detaljer i arbetet och tar hänsyn till dessa samt har en kommunikativ förmåga.

I denna rekryteringsprocess kommer vi lägga stor vikt vid dina personliga kompetenser och intresse för tjänsten som motiveras i din ansökan.

Övrig information


* Start: Omgående
* Omfattning: Deltid, cirka 16 timmar i veckan
* Placering: Helsingborg, med möjlighet att arbeta på distans
* Om uppdraget: Konsultuppdrag på ett år, avtal skrivs initialt på sex månader


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 november 2022
  • Ansök senast: 30 december 2022

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024