Ekonomiassistent på deltid till Landskrona

Ekonomiassistent på deltid till Landskrona

Arbetsbeskrivning

Har du arbetat som ekonomiassistent och vill arbeta på deltid? Då kan denna tjänst passa dig, varmt välkommen med din ansökan!
Om uppdraget
Vi söker en ekonomiassistent på 50% till vår kund i Landskrona för ett uppdrag som beräknas starta den 2 mars 2026 och pågå i två år framåt. Observera att du första veckan behöver kunna arbeta heltid 40/h för att sedan arbeta 20/h per vecka. Arbetet sker vid kundens kontor i Landskrona. Dina arbetsuppgifter

Avstämning av balanskonton och löpande bokföring


Upprättande av koncerninterna fakturor


Bokföring av koncerninterna transaktioner


Redovisning av AGI, moms och uttagsskatt


De ovannämnda arbetsuppgifterna ska utföras månadsvis, främst under den första och andra veckan i månaden. Undantaget är redovisning av moms och uttagsskatt, som sker kvartalsvis under den första och andra veckan i respektive kvartal. Det kan även förekomma andra arbetsuppgifter såsom kvartalsvis avstämning av taxebundna kostnader (värme, el och vatten), diarieföring av handlingar till personalakter och avtalsadministration.
Dina kvalifikationer

Erfarenhet av de arbetsuppgifter som ingår i tjänsten som ekonomiassistent inom områden såsom ekonomi, redovisning och administration


Mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift


Tillgänglig för arbete på plats i kundens lokaler under merparten av uppdragstiden enligt överenskommelse


Vad vi erbjuder dig
Som konsult hos Bemannia får du:
En nära kontakt med din konsultchef Möjlighet till fler spännande uppdrag Erfarenhet på lärorika arbetsplatser där din kompetens gör skillnad Trygga anställningsvillkor
Läs mer om hur det är att vara konsult hos oss här: Att jobba som konsult via Bemannia
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 15/1 2026.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Annelie Hammarborg annelie.hammarborg@bemannia.se
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 072 169 30 00
 Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2022 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Kontaktpersoner på detta företaget

Annahita Yassarati

Kristina Fransson

Alexandra Lindholm

Linda Solini

Malin Strandberg

Lisa Målberg

David Målsäter

Madeleine Fransson
08 – 122 00 450
Antonia Rodhe

Erika Hansson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bemannia
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 december 2025
  • Ansök senast: 15 januari 2026

Besöksadress

Sveavägen 155, Stockholm
None

Postadress

Sveavägen 155
Stockholm, 11346

Liknande jobb

Ekonomiadministratör

23 augusti 2010

REKR:UPPDRAG - Ekonomiassistent

23 augusti 2010

Ekonomiassistent vid behov

23 augusti 2010