Ekonomiassistent på deltid till myndighet i centrala Karlstad!

Ekonomiassistent på deltid till myndighet i centrala Karlstad!

Arbetsbeskrivning

Ta chansen att få värdefull erfarenhet innan examen hos statlig myndighet! Känner du igen dig i att vara ansvarstagande med stort intresse att lära nytt och få hjälpa till? Tveka inte att söka tjänsten direkt, vi tar ner annonsen när vi hittat rätt kandidat.

OM TJÄNSTEN
Studerar du ekonomi och vill ha ett riktigt meriterande arbete att sätta på CV:t inför framtida examen? I så fall är detta perfekt. Vår kund är en statlig myndighet i Karlstad som nu söker en ekonomiassistent som kan tänka sig att arbeta några dagar per vecka. Du kommer starta i mars och arbetet löper på tills arbetsuppgifterna är färdigställda, men vi räknar med att det pågår fram till cirka juni/juli. Rollen erbjuder arbetsuppgifter främst inom områdena e-handel, stöd inom projektredovisning samt kundreskontra. Du kommer få stöttning från duktiga och trevliga medarbetare som starkt uppskattar den hjälp du kommer bidra med.

Du erbjuds
- Tjänsten är på uppdrag genom Academic Work, så du kommer vara anställd av oss vilket innebär att du knyter kontakter både hos myndigheten samt hos Academic Work
- Under uppdraget kommer du ha en stöttande konsultchef som följer upp att arbetet löper på som förväntat
- Ett otroligt meriterande arbete inför examen

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter

I rollen kommer du bland annat få arbeta med


* Sätta upp beställningsavtal i Visma
* Stötta i arbetet med projektredovisning
* Arbeta mot e-handel
* Hantera fakturor och påminnelser
* Arbete med kundreskontra


VI SÖKER DIG SOM
- Läser en eftergymnasial utbildning, gärna inom ekonomi
- Har ett stort intresse för ekonomi
- Är tillgänglig att arbeta på plats på kontoret i centrala Karlstad cirka 3 dagar per vecka
- Talar och skriver flytande på svenska

Det är meriterande om du har
- Arbetat med liknande arbete tidigare
- Arbetat inom service tidigare

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Hjälpsam
- Ordningsam
- Ansvarstagande

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 januari 2025
  • Ansök senast: 17 februari 2025

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb

Ekonomiadministratör

23 augusti 2010

REKR:UPPDRAG - Ekonomiassistent

23 augusti 2010

Ekonomiassistent vid behov

23 augusti 2010