Ekonomiassistent på kort uppdrag hos WorkShop International Sweden!

Ekonomiassistent på kort uppdrag hos WorkShop International Sweden!

Arbetsbeskrivning

För dig som har viss erfarenhet av ekonomiadministration och är tillgänglig omgående finns nu möjligheten att under cirka en månad ge extra stöd till ekonomiavdelningen på WorkShop International Sweden! Sök tjänsten idag då vi arbetar med löpande urval.

OM TJÄNSTEN
WorkShop – The retail agency är Nordens största och ledande retailbyrå. De hjälper några av världens största varumärken ge sina konsumenter en shoppingupplevelse i världsklass genom att erbjuda strategiska, kreativa och taktiska sälj- och marknadsföringstjänster. De finns i samtliga nordiska länder samt Benelux och är cirka 250 anställda, omsätter cirka 250 miljoner och är utsedda till Gassell företag flera år. De har en stark och driven kultur som präglas av kamratskap och mångfald.

Academic Work söker för WorkShops räkning en ekonomiassistent som har möjlighet att börja omgående och fram till mitteln av april kan ge extra stöd till ekonomiavdelningen.

Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande

ARBETSUPPGIFTER
I rollen som ekonomiassistent kommer du att:
* Bevaka 3 fakturamailkorgar (skicka ut fakturor till attest, spara ner m.m.)
* Registrera fakturor i affärsystemet FDT
* Bokföra daglig försäljning från butikerna
* Skapa betalningsfiler
* Skicka påminnelsefakturor

VI SÖKER DIG SOM
Vi söker dig som:
* Har en ekonomisk universitets- eller yrkeshögskoleutbildning, gärna med inriktning mot redovisning
* Har arbetat med ekonomiadministration tidigare. Din erfarenhet kan ha inhämtats genom deltidsarbete i kombination med dina studier alternativt heltid.
* Har goda kunskaper i Office-paketet
* Flytande svenska och goda kunskaper i engelska, i såväl tal som skrift

Hos WorkShop kommer du trivas om du är:
* Serviceminded
* Beredd på att leverera snabbt och arbeta effektivt
* Orädd i form av att ta dig an nya arbetsuppgifter, men vågar fråga om hjälp om du kör fast

Övrig information


* Start: Omgeånde
* Omfattning: Heltid, fram till mitten av april
* Lön: Timbaserad månadslön
* Placering: Grev Turegatan 19, Stockholm
* Ansökan: Skicka din ansökan med CV och personligt brev. Vi lägger stor vikt vid din motivering/ ditt intresse för tjänsten.
* Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och WorkShops önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till
Academic Work.
* Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
* Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på sts01@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar så hör gärna av dig där!


INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om WorkShop

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 februari 2020
  • Ansök senast: 28 mars 2020

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024