Ekonomiassistent Reskontra sökes till Vårgårda

Ekonomiassistent Reskontra sökes till Vårgårda

Arbetsbeskrivning

Till vår kund i Vårgårda söker Experis 1-2 ekonomiassistenter till gruppen för kundreskontra. Du blir anställd av Experis, uthyrd till kunden som är ett större företag i tillverkningsbranschen. Uppdraget är på heltid och startar i slutet på maj och håller på till augusti ut, om allt fungerar bra så är det stora möjligheter att uppdraget förlängs.

Arbetsuppgifter och ansvarsområden:
Tjänsten innebär att du arbetar i ett team som hanterar den dagliga driften inom kundreskontran, mestadels administrativt ekonomiarbete av transaktionskaraktär. Arbetet utförs på ett systematiskt sätt och följer uppsatta riktlinjer och policys, i rollen är det viktigt att man förstår processen och kan utvecklas i sin roll samt tillföra mervärde i form av förbättringar mm.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:
- Utföra och boka Leverantörsbetalningar
- Bokning av Kundinbetalningar
- Bokning och Avstämning av bank
- Manuell fakturering
- Påminnelsehantering

Vem är du?
Vi söker dig som har minst 6 månaders erfarenhet av ekonomiarbete, och då helst inom kundreskontra.
Du är noggrann, driven och har en mycket god förmåga att kommunicera. Du trivs med att arbeta i team men tar ansvar över dina egna arbetsuppgifter.
Vidare är du flexibel och öppen för att arbeta med varierade arbetsuppgifter och du ser fördelar med att vara del av en organisation där utveckling och förändring är en del av vardagen.

Vi ser att du har goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift. Det är meriterande om du kan franska åtminstone på en grundläggande nivå. Du har tidigare arbetat med ekonomi i ett affärssystem och då gärna i affärssystemet Movex/M3. Vidare har du en god datavana, är bekväm med Officepaketet och speciellt då Excell.

Då tjänsten är över sommaren så ser vi att du inte kan räkna med en längre semester på 3-4 veckor utan kan arbeta större delen av sommaren. Viss ledighet kan godkännas efter överenskommelse.

Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper och intresse för tjänsten.

Vad kan vi erbjuda dig?
Som konsult hos Experis får du en anställning med allt vad det innebär i form av marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal.
Givetvis har du en konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela din anställningsperiod och som är ansvarig för dina uppdrag, att du trivs på din arbetsplats och att du utvecklas i din yrkesroll.

Du blir anställd på 100% av Experis och uthyrd till kunden som ligger i Vårgårda. Du arbetar måndag till fredag, kontorstider med viss möjlighet till flex.
Du startar enligt överenskommelse.

Är detta jobbet för dig?
Du söker tjänsten via ansökningslänken med registrerat och uppdaterat CV. Vid frågor är du välkommen att kontakta konsultchef Fredrik via e-post fredrik.idoffsson@manpower.se eller direktnummer 033-237043.
Vi arbetar med löpande urval och ber om din ansökan snarast då tjänsten kan tillsätts tidigare än sista ansökningsdatum som är den 2020-05-17.

Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Petra Sivefäldt
0500-38 14 37
Dino Elezovic
4642371631
Lina Mörkberg
016-155737
Anna Stridsjö

Marika Johansson
019-166551
Carl-Henric Möller
031-617235
Carina Häggquist
018-18 59 71
Anders Samuelsson
031-7086752
Karin Backman
063-57 66 63
Zara Karlsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Experis AB
  • 2 platser
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 maj 2020
  • Ansök senast: 20 maj 2020

Besöksadress

Lidköping
None

Postadress

Engelbrektsgatan 6
ÖREBRO, 70212

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024